Sun breekt opnieuw records met Baans ERP-applicaties

Datum nieuwsfeit: 14-07-1999

Persbericht Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE

Sun Microsystems Computers Jeanette Verstappen: 033 450 1234
E-mail: (jeanette.verstappen@holland.sun.com)

Lammers van Toorenburg PR Ward van Beek: 030 6565 070
E-mail: (ward@lvtpr.nl)

Sun breekt opnieuw records met Baans ERP-applicaties

Amersfoort, 14 juli 1999 - Sun Microsystems heeft wederom twee records gebroken tijdens benchmark-testen van Baans ERP-softwareapplicaties. De testen werden uitgevoerd op een Sun Enterprise 10000-server (beter bekend als `Starfire') en een Sun StorEdge A5200 disk array. Dit is het derde jaar op rij dat Sun op het gebied van bedrijfskritische Baan-applicaties de beste prestaties laat zien.

De standaard Baan IV benchmark bepaalt het aantal eindgebruikers, dat gelijktijdig ondersteund kan worden in de ERP-applicatie. Dit wordt gemeten in Baan Reference Users (BRU's). Baan gebruikt deze BRU's om de grootte en configuratie van applicaties te bepalen voor gebruikers. Deze testen zijn uitgevoerd onder zowel host- als client/server-omstandigheden, omdat Baans ERP-applicaties in beide omgevingen worden toegepast.

Voor de host-benchmark werd gebruikgemaakt van een 36-CPU Starfire-server met Oracle8i V8.0.5-software. Hiermee werd een score behaald van 5.797 BRU'

s, waarmee het oude record uit 1998 (dat ook op naam van Sun stond) werd gebroken. In 1998 bedroeg het record nog 3.641 BRU's. Voor de client/server-versie van de benchmark-test gebruikte Sun een 64-CPU Starfire-server en Oracle8i V81.5.2-software, en één Starfire-server voor de applicatie, waarmee 98% van de capaciteit voor de 64 CPU's werd benut. Dit resulteerde eveneens in een nieuw record, met een score van 10.721 BRU's. Beide benchmarks zijn uitgevoerd op systemen geconfigureerd met Veritas Volume Manager en PurePerformix 3.2.3-software en ondersteund door Sun's besturingssysteem Solaris.

Sun Microsystems Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie `The Network Is The Computer' een positie als marktleider veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. De diensten richten zich op het realiseren van bedrijfsomvattende intranetten en het uitbreiden van de mogelijkheden van Internet. Sun behaalde een jaaromzet van bijna $ 10 miljard, en heeft kantoren in meer dan 150 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.