Politiebericht Drenthe

09:14 donderdag 15 juli 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59

Nieuw-Dordrecht, woninginbraak
Werd vannacht ingebroken in een woning aan de Schepershof. De inbreker wist via een gedeeltelijk geopend raam de sleutels weg te hengelen en vervolgens met die sleutels de deur te openen. Er werd een portemonnee weggenomen die later in de omgeving van de woning werd teruggevonden. Het geld was er uit (ruim f 1.000,-.)

Dieverbrug, inbraak tankstation
Werd vannacht omstreeks 02.45 uur ingebroken in een tankstation aan de Rijksweg. De toegangsdeur werd verborken. Een grote hoeveelheid rookwaren werd weggenomen, nog niet bekend wat de schade is.

Klazienaveen, vernielingen aan aanhangers
Werd op het terein van een transportbedrijf aan de Energiestraat vernielingen aangericht aan daar geparkeerde aanhangers. De verlichting aan de achterzijde en de zijkant werden gesloopt. De 37-jarige eigenaar zit met een schadepost van f 1.500,-.

Assen, verduyistering in dienstbetrekking
Deed een 45-jarige man uit Noordwolde aangifte namens zijn bedrijf dat een 38-jarige werkneemster gedurende de afgelopen twee jaar geld had verduisterd in dienstbetrekking. De vrouw was verantwoordelijk voor de in- en verkoop van artikelen en zag kans door het vervalsen van kas-opnameformulieren zo'n f 10.000,- te verduisteren. Zij bekende de verduistering en gaf als reden geldgebrek op.

Emmen, vechtersbazen in vrijheid gesteld
Alle mannen, die maandagavond werden aangehouden ivm een vechtpartij in een café aan de Minister Kanstraat en voor het politiebureau zijn gisteren in vrijheid gesteld. Ook de twee mannen, die aan die vechtpartij deelnamen maar niet waren aangehouden, zijn gisteren over deze zaak verhoord. Hierna zijn zij in vrijheid gesteld. Van het onderzoek wordt een proces-verbaal gemaakt die aan justitie zal worden verzonden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe