Waalse basisonderwijs voortaan uitgerust met 10.000 iMacs

Datum nieuwsfeit: 15-07-1999

Voor de Europese markt

Waalse basisonderwijs voortaan uitgerust met 10.000 iMacs

Brussel, 15 juli 1999 - Apple Computer Benelux maakt vandaag bekend dat zij een overeenkomst heeft gesloten met de Waalse regering voor het uitrusten van 2.759 Waalse basisscholen met ongeveer 10.000 iMacs. Deze overeenkomst sluit nauw aan bij het Waalse onderwijsprogramma Œcyberécole¹.

In de aanbestedingsstrijd voor het Waalse basisonderwijs haalde Apple het van andere grote computerfabrikanten op een aantal cruciale factoren. Apple Computer Benelux slaagde erin de beste totaaloplossing te bieden voor het basisonderwijs. ³De Waalse regering koos voor de succesvolle iMac computer van Apple omwille van zijn eenvoud in gebruik, zijn snelle en eenvoudige Internet-toegang en zijn fraaie design², verduidelijkt Diego Piacentini, Vice President van Apple Computer Europe.

Apple Computer Benelux start vanaf oktober Œ99 met de levering van de iMacs en staat borg voor een ver doorgedreven technische ondersteuning.

Met de ondertekening van deze overeenkomst haalt Apple Computer Benelux voor de tweede keer in enkele weken tijd een belangrijk contract binnen in het onderwijs. Enkele weken geleden sloot Apple al een overeenkomst met de Luxemburgse hoofdstad Luxemburg. Daar zijn zo goed als alle basisscholen sinds kort uitgerust met iMacs.

© 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, Macintosh en iMac zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Computer, Inc. Andere merk- en productnamen die worden genoemd, kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple Computer: www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: www.apple.com/be Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Margriet Schouten Steven Van den Eynde
Public Relations Manager Benelux Region Outsource, Marketing & Communications Apple Computer Benelux b.v. Steenweg naar Alsemberg 912 Kosterijland 42, Nl-3981 AJ Bunnik B-1654 Huizingen
Tel +31 (0)30 - 659 39 62 Tel +32 (0)2-361-31-20
Fax +31 (0)30 - 659 38 52 Fax + 32 (0)2-361-03-28
E-mail (schouten1@euro.apple.com) E-mail (steven.van.den.eynde@outsource.be)

Laurent Gérardy
Education Sales Manager
Apple Computer Benelux b.v.
Buro & Design Center
Heizel Esplanade 1