Legato Systems versterkt OEM-relatie met Oracle

Datum nieuwsfeit: 15-07-1999

Legato Systems versterkt OEM-relatie met Oracle

Hoofddorp, juli 1999 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, gaat haar NetWorker™ BusinesSuite Module for Oracle (BMO) bundelen met Oracle8i™ Appliance. Dit is een vooraf geconfigureerde databaseserver met Internet-mogelijkheden. Hierdoor wordt het mogelijk verbeterde, kant-en-klare back-up- en recoverydiensten te bieden. Door Legato's software voor opslagbeheer te combineren met dit platform is het voor klanten met bestaande Legato NetWorker-oplossingen niet meer noodzakelijk een aparte oplossing voor databaseback-up aan te schaffen en te implementeren.

Oracle heeft een kleinschalige versie van Legato NetWorker BusinesSuite gebundeld met de Oracle8i Appliance-oplossing, Legato Storage Manager (LSM) genaamd. Met LSM kunnen gebruikers van Oracle8i Appliance een back-up maken naar een lokaal aangesloten tape. De NetWorker BusinesSuite Module for Oracle biedt databaseklanten remote back-up, gecentraliseerde netwerkadministratie en ondersteuning voor high-end tape-apparatuur.

'Oracle8i Appliance biedt klanten een betrouwbare en eenvoudig te beheren databaseserver-oplossing die met een minimum aan onderbrekingen functioneert', aldus Kevin Walsh, Vice President bij de nieuwe Intel Technology Division van Oracle. 'Legato's NetWorker BusinesSuite Module sluit aan bij de Oracle8i Appliance-oplossing. Het is een betrouwbare oplossing voor bedrijfsopslagbeheer en biedt optimale gegevensbeveiliging.'

'Het continu versterken van de samenwerking met Oracle betekent dat we meer service kunnen bieden aan klanten met uiteenlopende behoeften', aldus Nora Denzel, Senior Vice President Product Operations bij Legato Systems. 'Door samen te werken aan deze internetgerichte remote back-upoplossing probeert voor Oracle-gebruikers te verminderen.'

NetWorker BusinesSuite modules zijn ontworpen om de applicatiebeschikbaarheid te verhogen via snelle, on-line back-up. Ze zijn op duizenden plekken geïnstalleerd voor high-performance opslagbeheer en werken naast Oracle's RMAN en Legato's NetWorker back-upsoftware. Hierdoor kan voorzien worden in betrouwbare back-up- en recovery voor databases, tablespaces, gegevensbestanden en 'archive redo logs'. Installaties zijn flexibel, waardoor back-ups lokaal of 'over-the-wire' naar een centrale back-upserver uitgevoerd kunnen worden.

Automatische 'lights-out'-gegevensbescherming voor Oracle-databases kan worden geïmplementeerd via Legato NetWorker's geautomatiseerde back-upplanning, autochanger-ondersteuning en mediabehandeling. De Graphical User Interface (GUI) is een gebruiksvriendelijk en flexibel hulpmiddel voor het definiëren en bijhouden van taken.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt een geïntegreerde set enterprise storage management softwareproducten voor uiteenlopende client/server automatiserings- omgevingen. Legato is toonaangevend op de enterprise storage management en database back-up software markt dankzij de heterogeniteit, de schaalbaarheid, de performance voor back-up en recovery en het gebruikersgemak van haar producten. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 37.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vier miljoen systemen.
Grote bedrijven kiezen wereldwijd voor Legato vanwege de platform-onafhankelijkheid en de betrouwbaarheid van haar producten en omdat deze naadloos geïntegreerd kunnen worden in bestaande en toekomstige informatica-omgevingen. Bedrijven als Banyan, Compaq, Data General, Fujitsu/Amdahl, Fujitsu/ICL, Groupe Bull, Hewlett-Packard, Hitachi, Informix, NEC, Netscape, Network Appliance, Nihon-Unisys, Oracle, Siemens Nixdorf, Silicon Graphics, Sony en Sun Microsystems hebben Legato's storage-management software als voorkeur geselecteerd voor hun klanten. NetWorker, BusinesSuite, SmartMedia en GEMS worden onder licentie geleverd of ondersteund door andere belangrijke leveranciers, zoals BMC Software Box Hill, Microsoft Corporation, MTI Technology, Novell en SAP. Legato NetWorker is ook geschikt voor Computer Associates en Tivoli.
Het vlaggenschip van de organisatie, Legato NetWorker, biedt ondersteuning aan vele server platforms en aan een verscheidenheid van clients, servers en opslagapparatuur. NetWorker BusinesSuite biedt snelle, on-line back-up en recovery voor toonaangevende Relational Database Management Systems (RDBMS) en applicaties zoals SAP/R3. Naast Legato NetWorker en BusinesSuite heeft Legato GEMS ontwikkeld voor een relatief eenvoudig en adequaat beheer van ondernemingsbreed storage management. Legato's lange termijn strategie bestaat uit het creëren van meer oplossingen die gericht zijn op enterprise storage management in z'n geheel te verbeteren, te vereenvoudigen en verder te automatiseren.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com

______________________ Redactionele informatie:
Pb4199
Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: (Influx_PR@CompuServe.com)