Politiebericht Drenthe

16:46 donderdag 15 juli 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59

Erica, ongeval met letsel
Reed vanmorgen omstreeks 11.00 uur een 51-jarige motorrijder uit Valthe over de Verlengde vaart in Erica. In een scherpe bocht kwam hij op de linker-weghelft waarbij hij tegen een tegemoetkomende vrachtauto botste. Hij kwam ten val, brak zijn pink en liep kneuzingen op aan zijn been. Hij werd naar het scheperziekenhuis vervoerd. De vrachtauto, bestuurd door 31-jarige man uit Erica, liep lichte schade op, de motor werd zwaar beschadigd.

Schoonebeek, woninginbraak
Werd vannacht ingebroken in een woning aan de Beeklanden. Via de gaatjesboordermethode kon een hendel van een raam worden bediend waarna men binnen kon komen. Ruim f 200,- en bankpasjes werden weggenomen. De 52-jarige bewoner deed aangifte.

Smilde, woninginbraak
Deed een 27-jarige man uit Smilde aangifte van inbraak in zijn in aanbouw zijnde woning aan de Suermondseweg. De onlangs geplaatste vliezotrap met luik werd weggenomen evenals gereedschap van de aannemer zoals haspels en timmergereedschap. Totale schade is niet bekend. Het is al de vierde maal dat hij spullen kwijt raakt.

Roden, diefstal kettingzagen
Deed een 35-jarige man uit Roden aangifte van diefstal van twee motorkettingzagen. Zeden weggenomen vanuit een niet afgesloten schuur aan de Mensingheweg. Schade f 1.500,-.

Klazienaveen, bedrijfsinbraak
Deed een 28-jarige man uit Emmen aangifte van diefstal in zijn bedrijf aan de Apollo. Via een opengebroken deur werd toegang verschaft. Een kluis met daarin alle kentekenbewijzen van de bedrijfsvoertuigen alsmede een onbekend geldbedrag werd weggenomen.

Assen, diefstal auto's
Werd vannacht ingebroken in een garage aan de Industrieweg. Via een opengebroken deur werd toegang verschaft waarna twee auto's met een totale waarde van f 200.000,- werden weggenomen. Een rode Volvo S80 T6 (150.000,-) en een rode Volvo V70 stationcar ( 54.000,-) een 57-jarige Assenaar deed aangifte namens het bedrijf.

Assen bedrijfsinbraak
Werd vannacht ingebroken in een bedrijf aan de Rolderstraat. Via een opengebroken raam kwam men binnen waarna een computer werd weggenomen en een fotocamera. De kluis werd vernield en een onbekend geldbedrag werd weggenomen.

Emmer-Compascuum, winkeldiefstal
Werd een 710jarige vrouw uit Emmer-Compascuum op heterdaad betrapt bij het plegen van een winkeldiefstal. Zij 'vergat' een zak snoep, kipschnitzels en drie appel af te rekenen. Via snelrecht kon zij een boete van f 300,- betalen.

Meppel, controle op merkartikelen
Werd vanmorgen een controle op verkoop merkartikelen uitgevoerd op de eerste Meppeler donderdag door politie in samenwerking met een medewerker van de stichting Namaakbestrijding. In de stad werden op de aanwezige kramen geen valse artikelen aangetroffen maar op de kermis was het wel raak.
Een Apeldoorner had in zijn grijpkraan vervalste horloges liggen van de merken Calvin Klein, Dolce Cabbana, Adidas Cuggi en Versace. De man deed daarvan vrijwillig afstand en kreeg een proces-verbaal. Een andere Apeldoorner had vervalste Furby's (pratende poppetjes) in zijn kraam. Eén daarvan werd voor onderzoek in beslag genomen. In een gokautomaat van een 43-jarige Zwollenaar tenslotte werden Tweetyhamers en Tweety poppetjes aangetroffen en in beslag genomen. Hij kreeg een proces-verbaal.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe