Miljoenenovereenkomst Unisys en Data General Corporation

Datum nieuwsfeit: 16-07-1999
Persbericht

Unisys biedt Data General’s CLARiiON Fibre Channel storage-technologie aan Storage-oplossingen aanzienlijk uitgebreid met CLARiiON RAID-technologie

Amsterdam, 16 juli 1999 – Unisys Corporation en Data General Corporation hebben een miljoenenovereenkomst afgesloten. Deze overeenkomst stelt Unisys in staat haar enterprise storage-productenportfolio aanzienlijk uit te breiden, waarbij gebruik wordt gemaakt van Data General’s geavanceerde Fibre Channel RAID-technologie.

Unisys breidt haar portfolio aan storage-subsystemen uit met de CLARiiON Fibre Channel-productlijn. De nieuwe CLARiiON storage-producten zullen in eerste instantie beschikbaar zijn op de Unisys Aquanta-serie, Windows NT-servers met een zeer hoge prestatie en beschikbaarheid. Volgende versies van de CLARiiON Full Fibre Channel-productlijn zullen ook beschikbaar komen op andere Unisys-platformen.

Het nieuwe storage-systeem vertegenwoordigt de eerste Full Fibre Channel RAID-oplossing die Unisys zal aanbieden aan haar gebruikers op enterprise-class Windows NT-servers. De Fibre Channel-technologie geldt als basis voor de verdere ontwikkeling van Storage Area Networks (SAN’s), de algemeen geaccepteerde architectuur voor multihost-supported storage.

Als aanvulling op de storage-subsystemen biedt Unisys haar klanten ook CLARiiON Navisphere strorage-managementsoftware. Hierdoor is het voor systeembeheerders mogelijk hun storage-systemen te beheren, ongeacht waar ter wereld deze storage-systemen zich ook bevinden.

Met deze overeenkomst treedt Unisys toe tot de groeiende groep leveranciers die de CLARiiON Fibre Channel storage-technologie aanbieden. “Unisys heeft na zorgvuldige afweging gekozen voor de CLARiiON FC5000-familie”, aldus Gert Mulder, Storage Manager Europe, Middle East & Africa. “Met de combinatie van modulaire architectuur, hoge beschikbaarheid en ongeëvenaarde prestaties zal de FC5000-familie goed aansluiten op het aanbod van de huidige Unisys storage-oplossingen.”

Unisys zal initieel systemen fabriceren, die gebaseerd zijn op de CLARiiON FC5700 Series disk arrays, maar ook toekomstige CLARiiON-producten zijn in de overeenkomst opgenomen. Door haar wereldwijde serviceorganisatie is Unisys in staat haar gebruikers eveneens alle benodigde ondersteuning aan te bieden voor deze storage-producten.

CLARiiON Full Fibre Channel-technologie

De modulariteit van de CLARiiON disk arrays – sleutelcomponenten in de CLARiiON SAN-architectuur – is een direct voordeel van de Fibre Channel-technologie, waarbij configuraties kunnen groeien van tientallen gigabytes naar multiterabytes. Groeimogelijkheden zijn gewaarborgd zonder dat van tevoren geïnvesteerd hoeft te worden in oversized configuraties. De unieke Full Fibre Channel RAID storage-processor in de CLARiiON array garandeert zowel databescherming als prestatieverbetering.

Data General CLARiiON
Met de CLARiiON Advanced Storage-divisie is Data General Corporation de eerste grote leverancier van end-to-end Fibre Channel disk arrays, de basis voor de ontwikkeling van Storage Area Networks (SAN’s). Met een verkoop van meer dan 90.000 disk arrays en meer dan 6.5 petabytes aan RAID-beschermde storage wordt CLARiiON gezien als toonaangevende leverancier van storage-subsystemen aan OEM’s. De hoge beschikbaarheidsoplossingen zijn vallen ook Full Fibre Channel en SCSI disk arrays én Navisphere storage-managementsoftware. Meer informatie over CLARiiON kunt u vinden op de Website: www.CLARiiON.com.

Unisys
Met ruim 34.000 werknemers verdeeld over 100 vestigingen helpt Unisys haar klanten betere businessresultaten te behalen door de inzet van informatietechnologie. De oplossingen van Unisys zijn gebaseerd op een breed portfolio van mondiale services inclusief Electronic Business, systeemintegratie (op maat gesneden én standaardoplossingen), outsourcing, Microsoft Windows NT-services, netwerkservices en merkonafhankelijk onderhoud en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software en storage. Unisys heeft voor haar standaardoplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren waaronder financiële services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en andere commerciële sectoren. Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania (Verenigde Staten). Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: www.unisys.com. Beleggersinformatie is te vinden op: www.unisys.com/investor.

Voor meer persinformatie:

Unisys Nederland NV
Erwin Zijlstra, Country Communications Manager
Telefoon: 020 - 5658 647
E-mail: (erwin.zijlstra@nl.unisys.com)

Lammers van Toorenburg PR
Francine Loos / Charly Lammers van Toorenburg
Telefoon: 030 - 6565 070
E-mail: (francine@lvtpr.nl) / (charly@lvtpr.nl)