Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 16-07-1999

Vrijdag 16 Juli

VERNIELERS AANGEHOUDEN (Rosmalen)

Donderdagavond zijn in de Dorpsstraat in Rosmalen een 17- en 18-jarige inwoner van die plaats aangehouden voor vernieling van een enkele luifels van een kousenwinkel. Het tweetal ging aan de luifels hangen waardoor schade ontstond. Getuigen hielden beide jongens aan en wisten hen in bedwang te houden tot de politie kwam. De 18-jarige verdachte verzette zich tegen de agenten en moest geboeid worden afgevoerd. Het vervoer van de 17-jarige leverde geen problemen op.

DIEFSTAL NA AFLEIDINGSTRUC (Nieuwkuijk)

Donderdagmiddag zijn na een afleidingstruc twee portemonnees ontvreemd uit een woning aan de Nieuwkuijksestraat in Nieuwkuijk. Een ca. 60-jarige man belde aan de voordeur en vroeg de weg naar een benzinestation. De 54-jarige bewoner van het pand legde de man de weg uit. Deze zei het niet te begrijpen en hield hem aan de praat. Nadat de man was verdwenen bleken twee portemonnees uit de woonkamer te zijn ontvreemd. Vermoedelijk is een handlanger van de man tijdens het gesprek via de achterzijde de woning binnengedrongen.

AUTOBRAND (Vlijmen)

Donderdagmiddag is door nog onbekende oorzaak op de Burgemeester v.d. Wielstraat in Vlijmen de geparkeerde auto van een 73-jarige bewoner in vlammen opgegaan. Naast de schade aan de auto ontstond verfschade aan een schuur en aan de gemeentelijke beplanting. De brandweer heeft de brand geblust.

ZAKKENROLLERIJ ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is van een 72-jarige Vughtse in de Vughterstraat in 's-Hertogen-bosch een portemonnee gerold. Tijdens het winkelen ontdekte de vrouw dat haar handtas openstond. Zij zag dat haar portemonnee met o.a. enkele tientallen guldens ontvreemd was.

SNORFIETS BIJ PROEFRIT GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is van een 16-jarige Vlijmenaar bij een proefrit op de Rijzertlaan in 's-Hertogenbosch een snorfiets gestolen. Een onbekende jongen vroeg aan het slachtoffer of hij een proefrit mocht maken. Deze keurde dat goed, zij het dat hij zelf achterop meereed. Na te zijn gestopt stapte de Vlijmenaar af en ging de onbekende jongen er plotseling met de brommer vandoor. Een kompaan van de bromfietsdief sprong achterop, het slachtoffer verbijsterd achterlatend.

URINEREN TEGEN WONING ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is een 17-jarige Vlijmenaar in het Rozemarijnstraatje in 's-Hertogen-bosch betrapt terwijl hij vlak naast de voordeur van een woning stond te urineren. Surveillerende agenten voorzagen hem van een bekeuring.

FIETSER GEWOND BIJ AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is op de St.Teunislaan in 's-Hertogenbosch een 37-jarige fietser gewond geraakt bij een aanrijding met een 24-jarige automobilist. De Bossche automobilist verleende geen voorrang aan zijn plaatsgenoot toen hij vanaf de Slagendreef de St.Teunislaan opreed. Het slachtoffer is met een hersenschudding ter observatie opgenomen in het Carolusziekenhuis.

BANDEN LEKGESTOKEN ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn van een op de Parade in 's-Hertogenbosch geparkeerde Mercedes vier banden lekgestoken en twee ruiten ingeslagen. Het schadebedrag is nog onbekend.

TWEE MANNEN MISHANDELD (Drunen)

Van donderdag op vrijdag zijn een 19- en 25-jarige Drunenaar op de Grotestraat in hun woonplaats door twee onbekende mannen met een stuk hout in elkaar geslagen. De slachtoffers, broers van elkaar, zagen de twee mannen rommelen bij een stroomhuisje van het bedrijf van één van hen. Toen zij poolshoogte gingen nemen werden beiden met een stuk hout door de mannen in elkaar geslagen. De oudste van de twee liep hierbij een fikse hoofdwond en een pijnlijk been op, de jongste pijnlijke ribben, een geschaafde elleboog en onderarm. Beide zijn voor behandeling naar het ziekenhuis geweest. De politie onderzoekt de zaak.

WINKELDIEFSTAL FL. 240,= BOETE ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagmiddag is een 55-jarige Bossche bij een supermarkt aan het Mgr.van Roosmalenplein in 's-Hertogenbosch betrapt op levensmiddelen ter waarde van Fl. 14,50. De vrouw is aangehouden en kreeg een winkelverbod en een boete van Fl. 240,=. Zij verklaarde op eigen initiatief de goederen voor een oudere arme man gestolen te hebben.

VLAM IN DE PAN ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagmiddag is de vlam in de pan geslagen in een woning aan de Donkse Dreef in 's-Hertogenbosch. De keuken brandde geheel uit, de rest van de woning liep rookschade op. Vader en moeder waren vandaag op vakantie gegaan, zoonlief (24 jaar) had een fritespan op het vuur gezet. Op een gegeven moment moest de hond des huizes uitgelaten worden. Buitengekomen viel de voordeur in het slot en kon hij niet meer naarbinnen. Hij ging bij diverse mensen langs voor hulp. Op een gegeven moment zag men grote rookontwikkeling in de woning en sloeg men een ruit in om binnen te komen. De frituurplan bleek vlam te hebben gevat. Eigen bluspogingen mochten niet baten. De brandweer bluste de brand uiteindelijk. Een salvageteam probeert de schade zoveel mogelijk te beperken.