Politiebericht Drenthe

16:05 vrijdag 16 juli 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

* Inbraken in bedrijven

ASSEN Werd er afgelopen nacht ingebroken in een garagebedrijf aan de Industrieweg. De daders kwamen middels het openbreken van het dak in het pand. Binnen werden alle ruimtes doorzocht. Een brandvrije kluis werd opengebroken en uit een daarin aanwezige geldcassette werd het geld gestolen. Hoeveel dit is, is op dit moment duidelijk. Een inventarisatie zal moeten uitwijzen of er nog meer weg is.

Bij hetzelfde bedrijf, maar dan aan de W.A. Scholtenstraat, werd afgelopen nacht ook ingebroken. Bij dit pand kwamen de aders binnen door het forceren van een deur aan de achterzijde. Alle ruimtes werden doorzocht en alle deuren die op slot zaten werden geforceerd. De daders zijn op grove wijze te werk gegaan. Een auto, merk Saab, die buiten stond is ontvreemd. Of er verder nog iets weg is, zal in de loop van de dag nog moeten blijken.

* Diefstal compressor

OOSTERHESSELEN Bij een tijdelijk opslag, nabij de kruising van De Kockstraat en de Pandijk, van een bedrijf uit Ootmarsum, werd afgelopen nacht ingebroken. De daders hadden de sloten van het hek en de deur geforceerd. Gestolen werd een mobiele compressor. Schade is niet bekend.

* Diefstal gereedschap

GIETERVEEN Bemerkte een bewoner van de Boerendijk bij het opruimen van zijn schuur, dat hij diverse gereedschappen mist. Het betreft een lasapparaat met gasfles, een elektrische heggenschaar, een haakse slijpmachine, een bosmaaier en een motorkettingzaag. Hij weet niet precies wanneer deze goederen gestolen zijn. Wel is duidelijk dat ze niet uitgeleend zijn en dus gestolen moeten zijn. De totale schade is niet bekend.

* Vechtersbazen verhoord

RODEN De politie in Noordenveld heeft de afgelopen 2 weken in totaal 10 verdachten verhoord, die in de nacht van 29 op 30 mei jl. betrokken zijn geweest bij een vechtpartij in Roden. Na de vechtpartij op De Brink, waarbij enkele rake klappen vielen, haalden de verdachten honkbalknuppels uit de kofferbak van een auto om nog eens verhaal te halen op hun tegenstanders, zijnde jongeren uit Roden en omgeving. Toen zij deze op straat niet tegenkwamen, gingen ze een disco binnen. Omdat hun tegenstanders daar niet waren, liep het goed af en werd er niet met de knuppels geslagen. De verdachten, jongeren in de leeftijd van 17 tot 24 jaar, kwamen allen uit Groningen. Drie van de verdachten konden na verhoor naar huis, terwijl 7 van hen aangehouden zijn en in verzekering zijn gesteld. Allen hebben de gepleegde feiten, o.a. mishandeling en openlijke geweldpleging, bekend en zijn inmiddels weer op vrije voeten.

* Inbraak bedrijf

VLEDDER Is er afgelopen nacht ingebroken in een bedrijf aan de Dorpsstraat. De daders kwamen binnen via een bovenlicht van een deur aan de achterzijde van het pand. In de zaak werd een gokkast opengebroken en de geldpijpen eruit gehaald. De inhoud, vermoedelijk een paar honderd gulden, is meegenomen. Uit een tweetal portemonnees werd in totaal enkele honderden guldens gestolen. Verder werd in de zaak alles doorzocht.

* Inbraak kiosken

GROLLOO - afgelopen nacht is er ingebroken in enkele kiosken aan het Oostereind. Om op het terrein te komen was het gaas stuk geknipt. De deuren van de kiosken waren geforceerd. Gestolen werden nagenoeg alle snoep, frisdrank en ijs. Ook werd een koelkast met glazen deur gestolen. De totale schade is nog niet bekend.

* Inbraak bedrijf

BOVENSMILDE Afgelopen nacht is er ingebroken bij een bedrijf aan de Hoofdweg. Via een uitzetraam wisten de daders binnen te komen. De benedenverdieping werd doorzocht en uit een kistje en de kassa werd in totaal enkele honderden guldens gestolen. Geen aanwijzing richting daders.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe