Amerikaanse overheid start E-commerce project met Harbinger

Datum nieuwsfeit: 16-07-1999

Amerikaanse overheid start omvangrijk E-commerce-project met Harbinger

Amerikaanse Ministerie van Binnenlandse Zaken wil een veilig, op Internet gebaseerd rapportagesysteem

Capelle aan den IJssel, 16 juli 1999 - Harbinger Corporation (NASDAQ: HRBC),

wereldwijd leverancier van E-commerce-software, -services en
-oplossingen, is door het Amerikaanse Ministerie van Binnenlandse Zaken gekozen voor het verzorgen van een belangrijk deel van het Mineral Management Service (MMS)

Electronic Commerce-programma. Met een vijfjarig contract (waarvan US$ 1,5 miljoen in het eerste jaar) zal Harbinger E-commerce-oplossingen implementeren voor MMS-mineraalrapporteurs, bedrijven die verslag doen van productie- en royaltygegevens inzake federale en Indiaanse mijnbouwconcessies.

Zowel de MMS als de rapporteurs zullen direct de voordelen ervaren van verslaggeving via het Web. Het systeem is gebaseerd op de 'harbinger.net Electronic Commerce portal'-infrastructuur en de Harbinger Express 4.0 Web-technologie. Een veelvoud van tools en applicaties die nodig zijn voor het uitwisselen van zakelijke informatie, waaronder dataconversies, Web-gebaseerde elektronische formulieren en applicatie-hosting, wordt door harbinger.net ondersteund.

Komend najaar maakt Harbinger het de deelnemende bedrijven mogelijk rapporten veilig via elektronische Web-formulieren op te stellen en op te sturen naar MMS. Harbinger verzamelt de rapporten en vertaalt ze vervolgens naar een gemeenschappelijk E-commerce-formaat. Hierna wordt alles doorgestuurd naar MMS, die de informatie verder zelf verwerkt. MMS krijgt op dit moment per maand van ongeveer 3700 rapporteurs informatie toegezonden. De inkomsten op basis van deze rapportages bedragen op jaarbasis ongeveer US$ 4 miljard en zijn bestemd voor het Ministerie van Financiën, de betrokken staten en Indianen.

Harbinger Harbinger Corporation is een toonaangevend internationaal leverancier van business-to-business Electronic Commerce-software, -diensten en -oplossingen. Harbinger vergroot het bedrijfspotentieel van haar klanten door uitgebreide, schaalbare e-commerce-oplossingen te bieden. Hiermee kunnen bedrijven hun werk stroomlijnen, de winstgevendheid vergroten en elektronische handelsgemeenschappen opbouwen. Het is Harbingers doel wereldwijd de meeste klanten te bedienen met e-commerce-oplossingen door gebruik te maken van Internet Protocols (IP).

Daarnaast wil het bedrijf harbinger.net positioneren als dé transactie-portal voor e-commerce-informatie en bedrijfskritische, business-to-business e-commerce-transacties. Harbingers hoofdkantoor staat in Atlanta, Georgia (V.S.). Harbinger biedt wereldwijde ondersteuning aan haar klanten vanuit verschillende Amerikaanse en overzeese vestigingen. Meer informatie is te vinden op: www.harbinger.com.

Voor meer informatie:

Harbinger B.V. Suzanne Jurczik
Tel: 010 - 288 1503 e-mail: (suzanne.jurczik@harbinger.com)

Lammers van Toorenburg PR Ward van Beek / Jacob-Jan Esmeijer
Tel: 030 - 656 5070 e-mail: (ward@lvtpr.nl) / jacob-(jan@lvtpr.nl)