Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 16-07-1999

16 juli 1999

Man lichtgewond na vechtpartij
SCHIEDAM -- Donderdagmiddag omstreeks kwart voor drie raakte een 77-jarige Schiedammer op de Koemarkt lichtgewond na een vechtpartij. De man stond op de Koemarkt met enkele kennissen te praten, toen hij een woordenwisseling kreeg met twee hem onbekende jongens. Een van de jongens haalde vervolgens uit en sloeg de man, waardoor hij ten val kwam. Hij liep daarbij een kleine hoofdwond en een snee in zijn vinger op en werd voor controle overgebracht naar het Schieland ziekenhuis. De twee jongens gingen er vandoor in de richting van de Rotterdamsedijk. Politiemensen van het district Schiedam stelden een onderzoek in de omgeving in, maar het tweetal werd niet meer aangetroffen.

Man aangehouden tijdens stelen faxapparaat
SCHIEDAM -- Donderdagochtend omstreeks kwart over acht hield personeel van een autoschadebedrijf aan de Bokelweg (Spaanse Polder) een 42-jarige Rotterdammer aan op verdenking van diefstal. De man had even tevoren geprobeerd een faxapparaat weg te nemen. De man werd overgedragen aan de politie van het district Schiedam en overgebracht naar het politiebureau.

Winkeldiefje aangehouden
SCHIEDAM -- Donderdagavond omstreeks zeven uur hield winkelpersoneel van een tabakszaak aan het Hof van Spaland een 11-jarig meisje uit Schiedam aan op verdenking van winkeldiefstal.
Het meisje had even tevoren geprobeerd een pak koeken, ter waarde van één gulden weg te nemen. Het meisje werd overgedragen aan de politie van het district Schiedam en overgebracht naar het politiebureau, waar ze later die avond door haar moeder werd opgehaald.

Rijden onder invloed
SCHIEDAM -- Politiemensen van het district Schiedam hielden in de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks kwart voor twee op de 's-Gravelandseweg een 36-jarige Schiedammer aan. De man had teveel gedronken (promillage 1,15). Omdat de man een week geleden ook al betrapt werd op rijden onder invloed, wordt proces-verbaal tegen hem opgemaakt en moet hij binnenkort voor de politierechter verschijnen.