Italiaans kantoor neemt deel in Linklaters & Alliance

LINKLATERS AND ALLIANCE

Linklaters

Linklaters & Alliance breidt uit door deelname Italiaans kantoor 16 juli 1999

De Brauw Blackstone Westbroek, een van de oprichters van Linklaters & Alliance, zet de groei van de internationale praktijk voort met de toetreding van het vooraanstaande Italiaanse kantoor Gianni, Origoni & Partners
Het Italiaanse kantoor Gianni, Origoni & Partners ('Gianni Origoni') treedt op 1 september 1999 toe tot Linklaters & Alliance. Het aantal juristen en andere fee-earners groeit daarmee wereldwijd tot meer dan 2200. Linklaters & Alliance zal in 18 landen via 32 vestigingen diensten verlenen en de belangrijkste commerciële en zakelijke centra in de wereld bestrijken. De combinatie van een belangrijke Italiaanse praktijk met het internationale bereik van Linklaters & Alliance beantwoordt direct aan de behoeften van clienten. Meer dan 60% van het clientenbestand van Gianni Origoni is internationaal en dit sluit aan bij het internationale clientenbestand van Linklaters & Alliance als geheel. Net als De Brauw Blackstone Westbroek en de andere Linklaters & Alliance leden is Gianni Origoni een vooraanstaand commercieel kantoor in haar thuismarkt, maar in toenemende mate met een internationale focus. Het is bovendien het op één na grootste kantoor in Italië. Peter Wakkie, bestuursvoorzitter van De Brauw Blackstone Westbroek en lid van de International Board van Linklaters & Alliance, zegt: 'Met de uitbreiding van Linklaters & Alliance naar Italië verwezenlijken wij de tweede van de drie hoofddoeleinden die wij negen maanden geleden, in november 1998, formuleerden bij het lanceren van Linklaters & Alliance. Onze clienten hebben buitengewoon positief gereageerd op onze voortdurende uitbreiding. Alleen al in de eerste zes maanden zijn er meer dan 250 gedeelde transacties geweest, waar vaak drie of vier leden van Linklaters & Alliance aan deelnamen. Gianni Origoni is een vooraanstaand commercieel advocatenkantoor in Italië, dat de op twee na grootste economie in Europa heeft. Door de toetreding van dit kantoor tot Linklaters & Alliance neemt het aantal belangrijke economieën die binnen ons bereik vallen toe.'

Francesco Gianni, bestuursvoorzitter van Gianni Origoni, zal lid worden van de International Board van Linklaters & Alliance. Hij had het volgende commentaar op de nieuwe ontwikkelingen: 'Wij zijn zeer verheugd met onze aansluiting bij gelijkgestemde advocatenkantoren. We hebben in de afgelopen jaren in een groot aantal zaken nauw samengewerkt met leden van Linklaters & Alliance. Door samen voor wederzijdse cliënten te werken hebben we elkaar goed leren kennen en zijn we elkaar zeer gaan waarderen. Door deze stap worden de wereldwijde faciliteiten van Linklaters & Alliance voor ons toegankelijk en kunnen wij de dienstverlening aan onze cliënten aanzienlijk verbreden en verdiepen.'

Voor vraaggesprekken met:
Peter Wakkie Managing partner De Brauw Blackstone Westbroek Charles Allen-Jones Joint Chairman Linklaters & Alliance Michael Oppenhoff Joint Chairman Linlkaters & Alliance Terence Kyle Chief Executive Linklaters & Alliance Francesco Gianni Managing Partner Gianni, Origoni & Partners Giovanni Nardulli Partner Gianni, Origoni & Partners

Gelieve contact op te nemen met
Kate Knightley Day Linklaters & Alliance +44 171 456 2000 Ulrich Horstschaffer Oppenhoff & Rädler +49 221 209 10

19 jul 99 14:44