Aspect begeleidt telefoonverkeer Dienst Omroepbijdragen

Datum nieuwsfeit: 19-07-1999

Volume binnenkomend telefoonverkeer overspoelde organisatie

Aspect leidt telefoonverkeer Dienst Omroepbijdragen in goede banen

Vanaf 19 juli aanstaande zal de bereikbaarheid van de Dienst Omroepbijdragen (DOB) enorm verbeterd zijn. Op die datum gaat de dienst voor het eerst gebruik maken van een eigen call center. Hiermee kan men het binnenkomend verkeer beter en efficiënter afhandelen.

Aspect heeft de kennis en de techniek geleverd voor deze omschakeling. Een verandering van de betalingsfrequentie van het kijk- en luistergeld veroorzaakte vorig jaar zoveel telefoontjes met vragen dat bij de dienst de behoefte aan een call center nog eens extra duidelijk werd. Een Aspect centrale met WinSet maakt het vanaf 19 juli mogelijk met een druk op de knop een virtueel call center op te zetten waarbij meerdere vestigingen van de DOB in het land kunnen worden ingeschakeld.

De Dienst Omroepbijdragen mag een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking tot haar klantenkring rekenen en tijdens pieken is de stroom telefoontjes enorm.

De heer J. Frommé, manager klantencontacten, vertelt: "Men moest de omroepbijdrage altijd per half jaar voldoen. Sinds vorig jaar kan dat ook per jaar en per kwartaal. Dat heeft een enorme hoeveelheid mensen er toe gebracht om telefonisch contact met ons op te nemen. Wij hebben inmiddels 6,3 miljoen huishoudens met televisie en of radio als `klant' en dat betekent dat wij met een eigen call center het aantal aangeboden gesprekken beter willen gaan beheersen." Het werd dus tijd voor een oplossing.

De Dienst Omroepbijdragen zocht contact met een aantal aanbieders, en koos uiteindelijk voor Aspect. De heer Frommé vertelt waarom: "De oplossingen die Aspect voor onze problemen biedt komen heel goed overeen met hoe wij het graag willen zien. Daarbij biedt de apparatuur van Aspect veel mogelijkheden en perspectief voor de toekomst. In mijn vorige werk heb ik al kennisgemaakt met Aspect en het bedrijf staat bij mij bekend als betrouwbaar en solide. Allemaal zaken die mee hebben gespeeld bij onze beslissing voor de Aspect met remote WinSet."

Aspect Telecommunications is een toonaangevende leverancier van `customer relationship solutions' en stelt daarmee een reeks van wereldwijd opererende bedrijven in staat hun cliënten optimale klantenservice te verlenen. Aspect biedt geïntegreerde bedrijfssoftware applicaties, diensten en tools. Daarnaast biedt Aspect CTI server software en andere middleware, die voorzien in de meest populaire toepassingen voor Computer Telefoon Integratie, zoals schermsynchronisatie, koppeling naar programmatuur van derden, gecoördineerd doorschakelen en rechtstreekse routing van telefoongesprekken.

Sinds de oprichting in 1985 heeft Aspect zich snel ontwikkeld en uitgebreid tot een wereldwijd opererend bedrijf. Het hoofdkantoor bevindt zich in San Jose, California

Voor meer informatie over Aspect, gelieve te kijken op de Web Site:

www.aspect.com

noot aan de redactie

Voor meer informatie over Aspect en produkten, kunt u contact opnemen met:

Herman Hovestad J. Goeman Borgesius

Aspect Telecommunications Write Media