Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 19-07-1999

19 juli 1999

Ontploffing in winkelpand
SCHIEDAM -- Zondagavond rond kwart over tien kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen van een ontploffing bij een slagerij aan de Burgemeester van Haarenlaan.
De politie stelde samen met de brandweer een onderzoek in het pand in, waaruit bleek dat er in de bergruimte van het pand door nog onbekende oorzaak een kleine ontploffing was geweest. Hierdoor was een gasfornuis ruim een meter verplaatst en ontstond roetschade. Medewerkers van de Eneco sloten uit voorzorg het gas en de elektriciteit af. Een nader onderzoek wordt ingesteld.

Explosief aangetroffen
SCHIEDAM -- Medewerkers van een bedrijf aan de Nieuwe Waterwegstraat troffen vrijdagmiddag omstreeks kwart over drie een explosief aan en waarschuwden vervolgens de politie van het district Schiedam. Uit onderzoek bleek dat het om een afgeschoten en dus lege mortierbom ging. Verder werd een kleine hoeveelheid oude geweerpatronen en afgeschoten granaatkopjes aangetroffen. Medewerkers van het Regionaal Bureau Wapens en Munitie van de politie Rotterdam-Rijnmond hebben zich over het materiaal ontfermd.

Rijden onder invloed
SCHIEDAM -- Politiemensen van het district Schiedam hielden in de nacht van zondag op maandag rond half drie op de Horvathweg een 30-jarige Schiedammer aan wegens rijden onder invloed. Op het politiebureau werd hem een ademanalyse afgenomen (uitslag 1,23 promille). Hiervoor kreeg de man een schikking van 900 gulden aangeboden, die hij niet betaalde.
Uit onderzoek bleek bovendien dat de man niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Daarop werd het kentekenbewijs van het voertuig ingevorderd en de auto aan het bureau geplaatst. Dezelfde nacht omstreeks twee uur hielden politiemensen van het district Schiedam in de Sint Liduinastraat een 46-jarige Rotterdammer aan. De man had teveel gedronken (promillage 0,75) en kreeg hiervoor een schikking van 390 gulden aangeboden, die hij niet betaalde. In de nacht van zaterdag op zondag omstreeks kwart voor twee werd op de Schuttevaerweg een 43-jarige Rotterdammer aangehouden. De man had teveel gedronken (promillage 0,82) en kreeg een schikking van 700 gulden aangeboden die hij niet betaalde.
De drie mannen moeten binnenkort voor de politierechter verschijnen.