Microsoft verwacht dit najaar vervolg op Age of Empires

Datum nieuwsfeit: 19-07-1999

Microsoft zoekt Nederlandse en Belgische bètatesters voor Age of Empires II: The Age of Kings

Vervolg op Age of Empires dit najaar verwacht

Schiphol-Rijk/Brussel, 19 juli 1999 - Microsoft geeft een klein aantal gamers in Nederland en België de mogelijkheid om deel te nemen aan het bètatestprogramma van Microsofts nieuwe real-time strategiespel Age of Empires II: The Age of Kings. Geïnteresseerden kunnen zich opgeven via een Nederlandse en een Belgische website, waarna uit de aanmeldingen tien namen per land worden geselecteerd. Het is voor het eerst dat gamers uit Nederland en België in staat worden gesteld om deel te nemen aan een dergelijk bètaprogramma. Geïnteresseerden kunnen zich van 22 juli tot en met 26 juli opgeven via de websites van Planet Internet Nederland en Planet Internet België.

Microsoft Age of Empires II: The Age of Kings is het vervolg op Microsofts succesvolle real-time strategiespel Age of Empires, waarin de speler ervoor moet zorgen dat een primitive stam uit de steentijd zich ontwikkelt tot een geavanceerde beschaving. Daarbij moet de speler het opnemen tegen andere beschavingen en tegelijkertijd ervoor zorgen dat zijn beschaving uitgroeit tot de machtigste ter wereld.

Age of Empires II: The Age of Kings pakt de draad op waar het verhaal in Age of Empires eindigt: het einde van het Romeinse tijdperk (ca. 200-400 na Christus). Opnieuw kan de speler kiezen uit een groot aantal beschavingen - waaronder de Franken, de Vikingen, de Chinezen en de Mongolen - om deze vervolgens te laten groeien en ontwikkelen. Dit gebeurt door het ontdekken van nieuwe landen, het stimuleren van technologische vooruitgang en het bouwen van nieuwe eenheden en gebouwen. Tegelijkertijd zitten ook de andere beschavingen in het spel niet stil en moeten de nodige veldslagen geleverd worden om uiteindelijk als overwinnaar uit de bus te komen. In tegenstelling tot the Age of Empires, kunnen spelers in The Age of Empires II ook ervoor kiezen om een vreedzamer pad te volgen, door het opbouwen van diplomatieke betrekkingen en allianties, en het ontwikkelen van handelsroutes.

Net als het eerste deel, beschikt Age of Empires II over uitgebreide multiplayer-mogelijkheden, waarmee meerdere spelers via een lokaal netwerk, per modem of via de MSN Gaming Zone () tegen en met elkaar kunnen spelen.

Age of Empires II: The Age of Kings wordt eind oktober verwacht. Het spel bevindt zich inmiddels in een bètastadium, waarbij een select aantal gamers in staat wordt gesteld om het spel uitgebreid te testen. Daarbij wordt van de deelnemers verwacht dat zij hun bevindingen doorgeven aan Microsoft, zodat het spel kan worden afgestemd en - waar nodig - aangepast.

Voor het eerst stelt Microsoft nu ook een aantal gamers uit de Benelux in staat om deel te nemen aan dit bètaprogramma. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op de volgende web sites:

Nederland: www.planet.nl/game/
België: www.planetinternet.be/vermaak/spelletjesgarnaal/

De aanmeldingsperiode loopt van 22 juli (10:00 uur) tot en met 26 juli. In totaal zullen 10 deelnemers uit Nederland en 10 deelnemers uit België worden geselecteerd. Zij zullen benaderd worden door Microsoft en de bètaversie van het spel ontvangen.

Systeemeisen
Wie zich wil aanmelden als bètatester van The Age of Empires II: The Age of Kings, dient minimaal te beschikken over een PC met de volgende kenmerken:

* Pentium 166 MHz of hoger;

* Microsoft Windows 95, Windows 98 of Windows NT 4.0 met Service Pack 4;
* 32 MB RAM;

* 200 MB harddiskruimte;

* Een beeldscherm met een resolutie van minimaal 800x600;
* Een grafische kaart die een resolutie van 800x600 in 256 kleuren aankan;
* 4x CD-ROM speler;

* Geluidskaart met speakers;

* 28.8 Kbps modem of andere aansluiting met Internet voor multi-player sessies;

* Internet Explorer 3.02 of hoger, of Netscape Navigator 4.0 of hoger voor toegang tot de MSN Gaming Zone.

De deelnemers krijgen voor 30 juli bericht en ontvangen:

* Een CD-ROM met een bètaversie van het spel, een handleiding en informatie;
* Een hulpprogramma van Microsoft om fouten te rapporteren;
* Exclusieve toegang tot de besloten Age of Empires II-nieuwsgroep, waar de ontwikkelaars van het spel vragen beantwoorden en tips geven;
* Exclusieve toegang tot de Age of Empires II MSN Gaming Zone beta-lobby voor multiplayer-spelen;

* Toegang tot multiplayer-toernooien tegen andere bètatesters en het ontwikkelteam.

Spelervaring met Age of Empires is niet noodzakelijk om aan het bètatestprogramma deel te kunnen nemen. Wel dienen de kandidaten te beschikken over een goede beheersing van de Engelse taal, om hun feedback door te kunnen geven aan Microsoft.

Meer informatie over Microsoft Age of Empires II: The Age of Kings is te vinden op: www.microsoft.com/games/age2

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 (0)2 - 730 39 14 of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft B.V. website op pagina www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.