CDA: alternatieve regeling voor pomphouders nodig

expostbus51

CDA TWEEDE KAMERFRACTIE

CDA: alternatieve regeling voor pomphouders nodig

De CDA-fractie in de Tweede Kamer heeft middels Kamervragen de minister van financiën opgeroepen een alternatieve compensatieregeling voor de pomphouders in de grensstreek te ontwikkelen. CDA-woordvoerder Stroeken stelt de vragen naar aanleiding van de berichten over de afwijzing van de compensatie door de Europese commissie. Een risico waar het CDA de minister in december al op wees.

Theo Stroeken: "In december heeft het CDA de minister al gevraagd naar de juistheid van de berichten over de mogelijke afwijzing van de regeling door de Europese commissie. In zijn antwoord stelde de minister toen dat hij dat nog niet kon overzien. Ik vraag me dan ook af of de minister sindsdien iets gedaan heeft om het te voorkomen danwel om een alternatieve regeling te ontwerpen."

Voor verdere informatie: Jack de Vries, voorlichter, 070-3182514.

19 jul 99 15:55