Bekaert koopt producent van branders

Bekaert S.A

PERSMEDEDELING -- 19.07.1999

Bekaert koopt producent van branders

N.V. Bekaert S.A., hoofdvennootschap van de Bekaert Groep, heeft 51 % van de aandelen van Combustion Component Holding N.V. gekocht, en wordt daardoor een belangrijke producent van hoogwaardige en milieu vriendelijke branders.

Combustion Component Holding N.V. heeft twee 100% dochterondernemingen; Furigas B.V. (Assen, Drente, NL) en Furigas UK Ltd (Rugby, Warwickshire, UK), en is wereldleider in de productie en verkoop van modulerende branders, dit zijn aardgasbranders hoofdzakelijk op basis van dunne metaalvezels, die een verbranding garanderen met minimale uitstoot van NOx en CO2. Furigas groeide in de voorbije jaren met ongeveer 25 % per jaar en realiseert een jaaromzet van ongeveer EURO 17 miljoen met 150 medewerkers. Furigas heeft een Internet-site : www. furigas.nl.

Deze acquisitie past volledig in de strategie van Bekaert om, gebaseerd op zijn kerncompetenties, méér afgewerkte producten met een hogere toegevoegde waarde te gaan produceren. Dit zal Furigas tevens toelaten om sneller te expanderen via het wereldwijde Bekaert netwerk.

Bekaert, met directiekantoren in België, is wereldwijd de leidende producent van staaldraad, staaldraadproducten en staalkoord en een snel groeiende producent van geavanceerde materialen. Combustion Component Holding N.V. zal deel uitmaken van de snel groeiende business unit "Bekaert Advanced Materials" (BAM).

De Heer Guy Haemers, Corporate Vice-President van BAM gaf de volgende commentaar: "Met deze acquisitie engageert Bekaert zich verder in een snel groeiende markt en in een milieu vriendelijke technologie gebaseerd op de kerncompetenties van Bekaert die eveneens zal bijdragen tot een verdubbeling van de omzet van BAM in een periode van maximum drie jaar."

Einde persmededeling.

Voor alle verdere informatie :

Willy Snaet
Vice President Corporate Communication and Corporate Secretary N.V. Bekaert S.A.
President Kennedypark 18
Belgium-8500 Kortrijk