Strategisch partnership van Great Plains met Siebel Systems

Datum nieuwsfeit: 19-07-1999

Great Plains en Siebel Systems leveren uitgebreide 'front office'-oplossingen speciaal gericht op midden- en kleinbedrijf

12 juli 1999 - Great Plains (Nasdaq: GPSI), toonaangevend in 'back office' bedrijfsmanagementoplossingen voor het midden- en kleinbedrijf, en Siebel Systems, Inc. (Nasdaq: SEBL), vooraanstaande aanbieder van op het web gebaseerde 'front office'-softwaresystemen, kondigen vandaag aan een strategische partnership te zijn aangegaan voor het leveren van oplossingen voor verkoop, marketing, klantenservice en e-business voor het midden- en kleinbedrijf. Via een uitgebreid, wereldwijd netwerk van meer dan 1400 partners, zal Great Plains het pakket 'Great Plains Siebel Front Office' aanbieden aan het midden- en kleinbedrijf, ondersteund door een volledige reeks professionele diensten, waaronder technische training, klantentraining en klantondersteuning.

Deze 'front office' applicatie voor het midden- en kleinbedrijf wordt op de markt gebracht onder de naam Great Plains Siebel Front Office en biedt functionaliteiten, aanpassingsmogelijkheden, gebruiksgemak, snelle inzetbaarheid en goede prijsstellingen, afgestemd op het midden- en kleinbedrijf. Great Plains Siebel Front Office is volledig geïntegreerd met het Great Plains Dynamics 'back office'-platform, en richt zich op de overweldigende vraag vanuit het midden- en kleinbedrijf naar geïntegreerde applicaties voor bedrijven, met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Deze applicatie is alleen verkrijgbaar via erkende 'front office'- partners van Great Plains.

"Klanten uit het midden- en kleinbedrijf hebben tegenwoordig behoefte aan strategische bedrijfsmanagementoplossingen die qua functionaliteit een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben voor de 'front-' en 'back office', die volledig zijn geïntegreerd en worden geleverd en ondersteund vanuit één enkele bron," aldus Lynne Stockstad, vice-president van de afdeling strategische marketing bij Great Plains. "Om aan de snelgroeiende vraag vanuit de markt te kunnen voldoen, heeft Great Plains een uitgebreide evaluatie uitgevoerd van 'front office'-marktoplossingen en is de keus gevallen op de onmiskenbare leider in 'front office'-software, Siebel Systems. Door een partnerschap met Siebel Systems aan te gaan, zorgt Great Plains ervoor dat samen met de vaste afnemers, een voortreffelijk, op het web gebaseerde 'front-office'-applicatiepakket kan worden aangeboden. En door een kant-en-klare 'front office'- en 'back office'-integratie van deze applicatie aan te bieden in combinatie met training, consultatie en klantondersteuning, kunnen Great Plains en onze partners ervoor zorgen dat de strategische waarde van deze applicaties voor het midden- en kleinbedrijf toeneemt.

Spectaculaire uitbreiding van Siebel's leiderschap in de markt van midden- en kleinbedrijf.

Door het partnership met Great Plains, vooraanstaand aanbieder van 'back office'-bedrijfsoplossingen voor het midden- en kleinbedrijf, toont Siebel Systems opnieuw zijn commitment op de lange termijn m.b.t. het leveren van producten en diensten specifiek gericht op het midden- en kleinbedrijf. Door middel van het partnership met Great Plains, zal Siebel Systems zijn distributie- en ondersteuningskanalen aan het midden- en kleinbedrijf op spectaculaire wijze kunnen uitbreiden, waardoor klanten in het midden- en kleinbedrijf verzekerd kunnen zijn van een hoog serviceniveau.

Great Plains Siebel Front Office is ontworpen als ondersteuning van mondiale bedrijfsprocessen en maakt mogelijk het gebruik van meerdere valuta waaronder de Euro en heeft een automatische koersconversie, waardoor deze oplossing voor het midden- en kleinbedrijf over de hele wereld de voorkeur geniet.

"Great Plains is duidelijk toonaangevend in het leveren van 'back office'-bedrijfsmanagementoplossingen voor het midden- en kleinbedrijf via de grootste dealer- en servicekanaal," verklaart David Schmaier, Siebel's vice-president, producten. "Dit partnership biedt een aanzienlijk extra voordeel voor klanten uit het midden- en kleinbedrijf. Zij kunnen nu met één zakelijke partner werken voor het automatiseren van hun 'front-office', waaronder verkoop, marketing, klantendienst en e-Business, en hun 'front-office-' en 'back-office-' oplossingen sluiten hier naadloos op aan. In samenwerking met Great Plains, zal Siebel Systems verdergaan met het specificeren, ontwikkelen en optimaliseren van verkoop-, marketing-, klantenservice- en e-Business-applicaties om aan de specifieke behoeften van het midden- en kleinbedrijf tegemoet te kunnen komen.

"Wij zijn heel blij met onze wereldwijde strategische partnership met Great Plains. Onze klanten uit het midden- en kleinbedrijf zullen direct voordeel ondervinden van onze gezamenlijke inspanningen met betrekking tot productontwikkeling, marketing, verkoop en klantondersteuning," zegt Pat House, vice-president en medeoprichter van Siebel. "Door onze partnership met Great Plains, kunnen wij betere producten leveren aan het midden- en kleinbedrijf, en wordt onze aanwezigheid op deze markt zichtbaarder en bieden we een grotere klanttevredenheid."

"Om te kunnen overleven en om succes te kunnen hebben in deze door communicatie beheerste wereld, dient elk bedrijf een e-business te worden," aldus Doug Burgum, voorzitter en directeur van Great Plains. "Siebels alles omvattende visie op de convergentie van het Web, de call-center, veld- en kanaaloplossingen, bieden een uitstekende aanvulling op de geïntegreerde e-commerce-oplossingen van Great Plains. Samen kunnen we het concurrerend voordeel van onze klanten in het midden- en kleinbedrijf laten toenemen.

Prijsstelling en verkrijgbaarheid
Great Plains Siebel Front Office, geoptimaliseerd voor MS SQL Server 7.0, is in September 1999 verkrijgbaar.

Over Great Plains
Great Plains Benelux werd opgericht in 1998, en is gevestigd in Amsterdam, Nederland. Great Plains (NASDAQ: GPSI) biedt volledig geïntegreerde 'front office/back office'-oplossingen voor het midden- en kleinbedrijf. Dit omvat onder meer financiën, projectboekhouding, distributie, electronic-business, human resources, productie, bedrijfsrapporten, servicemanagement en verkoop- en marketingapplicaties. De oplossingen van Great Plains worden verkocht en geïmplementeerd via een unieke, wereldwijde netwerk van onafhankelijke partnerbedrijven, die het commitment van ons bedrijf voor duurzame klantenrelaties onderschrijven.

U kunt meer informatie over Great Plains vinden op www.greatplains.com.

Over Siebel Systems
Siebel Systems, Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende leverancier van op het web gebaseerde 'front office'-softwaresystemen. Siebel Systems biedt een geïntegreerd pakket aan verkoop, marketing en klantenservice applicatiesoftware voor verkoop in het veld, klantenservice, telesales, telemarketing, ondersteuning in het veld, dealers en op het Internet gebaseerde e-commerce en self-service. De producten van Siebel Systems zijn ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van kleine, middelgrote en grote bedrijven. Verkoop- en servicefaciliteiten van Siebel Systems worden plaatselijk in meer dan 20 landen gebruikt en kunnen op het World Wide Web bereikt worden op www.siebel.com.

Opmerking voor de redactie - voor meer informatie:

Roel Decneut, Directeur, Great Plains Benelux, tel: 020 510 6969 e-mail: (rdecneut@greatplains.nl)
Josephine Timmins / Bob Dearsley, The itpr Partnership, tel: +44 (0)181 405 6440
e-mail: (itpr@itpr.co.uk)

Except for the historical information contained herein, this press release contains forward-looking statements that involve risks and uncertainties. The success of the alliance and products described above and the future bedrijfsvoering Resultaat of Siebel Systems, Inc. may differ from the Resultaat discussed or forecasted in the forward-looking afrekening due to factors that include, but are not limited to, risks associated with front office markets, dependence on the Internet, risks associated with new versions and new products and risks associated with rapid technological change. Further information on potential factors that could affect the financial Resultaat of Siebel Systems, Inc. are included in Siebel Systems, Inc.'s Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended Sept. 30, 1998 and its aanmelding afrekening on Form S-3 dated Nov. 27, 1998, which are on file with the Securities and Exchange Commission.

Siebel is a trademark of Siebel Systems, Inc. and may be registered in certain jurisdictions. All other product and company names mentioned are the behoorlijke of their respective owners and are mentioned for identification purposes only.