Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 19-07-1999

Maandag 19 Juli

STOMDRONKEN AUTOBESTUURDER AANGEHOUDEN

De politie heeft rond middernacht op de N266 in Veghel een stomdronken automobilist van de weg afgehaald. De man, een 39-jarige Bosschenaar, was zo dronken dat hij niet meer op zijn benen kon staan. Aan het bureau was de man niet in staat een volledige ademanalyse af te leggen. Hij weigerde een bloedproef. De Bosschenaar kreeg een rijverbod van 24 uur en een proces-verbaal. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

BANDEN VERNIELD

Op de Meeuwdonk in Veghel is in de nacht van zaterdag op zondag van zeker vijf auto's een band lekgestoken. De eigenaren hebben dit zondagmiddag- en avond aan de politie gemeld.

WIELEN EN BANDEN GESTOLEN

Tijdens het afgelopen weekend zijn op een bedrijfsterrein aan de Liessenstraat in Uden negen wielen met banden weggehaald. De daders hebben een gat in het gaas rondom het terrein geknipt en een slot van een toegangspoort geforceerd. Schade enkele duizenden guldens.

MEISJE GEWOND BIJ AANRIJDING

Vanmiddag is op het Zevenhuis in Zeeland een 12-jarig meisje uit Nistelrode gewond geraakt. Het meisje stapte langs de kant van de weg uit een geparkeerde vrachtauto. Zij stak vervolgens vóór de auto de weg over en zag daarbij een passerende auto over het hoofd. De bestuurster, een 44-jarige vrouw uit Leliestad, kon een aanrijding niet meer voorkomen. Het meisje is met schouderletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel.