Samenwerking IQUIP en Open Universiteit Nederland

Samenwerking IQUIP en Open Universiteit

Samenwerkingsovereenkomst IQUIP en Open Universiteit Nederland

Universitaire ICT-opleiding voor schoolverlaters

Startende medewerkers van IT-dienstverlener IQUIP zonder HBO/universitaire opleiding kunnen voortaan in een leer/werk-traject een ICT-opleiding op universitair niveau volgen. Dit dankzij een samenwerking tussen de IT-dienstverlener en de Open Universiteit Nederland. Docenten van IQUIP zullen, na training door de Open Universiteit, gedeeltelijk de begeleidingsbijeenkomsten verzorgen. Dit is vastgelegd in een raamovereenkomst die woensdag 7 juli is ondertekend door beide partijen. De opleiding Informatie & Communicatie Technologie is vooral bedoeld voor nieuwkomers op de arbeidsmarkt. Er zijn inmiddels al twee groepen gestart en IQUIP streeft ernaar dit jaar 60 tot 100 medewerkers in dit traject te laten starten. IQUIP neemt naast deze groep op jaarbasis circa 200 medewerkers mét HBO/universitaire achtergrond aan.

De Open Universiteit Nederland verzorgt sinds najaar 1998 voor groepen werknemers van IQUIP zonder HBO/wo-titel een opleiding Informatie & Communicatie Technologie, gericht op het behalen van de titel .kandidaat., ook aan te duiden met de titel .bachelor.. Deze opleiding volgt op de fulltime basisopleiding van IQUIP van ongeveer twee maanden. In de daarop volgende deeltijdopleiding wordt uitgegaan van een tijdsbesteding van een dag en twee avonden per week. IQUIP biedt de werknemers hiervoor één dag per week studieverlof. Na afronding van het kandidaats kan men de volledige wo-opleiding volgen, leidend tot de titel .doctorandus. of .ingenieur..

Open Universiteit
Naast haar eigen wetenschappelijke opleidingen, ontwikkelt de Open Universiteit Nederland steeds meer opleidingen op maat voor bedrijven en instellingen. Hierbij wordt volop gebruikt gemaakt van nieuwe onderwijskundige inzichten en onderwijsmethoden.

IQUIP Informatica B.V.
Met circa 1350 medewerkers is IQUIP Informatica B.V. één van de snelst groeiende IT-dienstverleners van Nederland. Het bedrijf bouwt, implementeert en onderhoudt informatiesystemen. In alle activiteiten stelt IQUIP de basisprocessen van de klant én de eindgebruikers centraal. IQUIP is gestructureerd rondom vijf divisies die zich richten op respectievelijk back-office systemen, front-office systemen, implementatie, component-gebaseerde software en testen en geïntegreerde dienstverlening. Meer informatie over IQUIP is te vinden op www.iquip.nl.

Voor meer informatie:
Open Universiteit Nederland: Miranda de Kort, corporate communicatie, telefoon 045-5762392, e-mail: (Miranda.deKort@ou.nl). IQUIP: Cas Heuvelmans, public relations, telefoon 020-6696600 + 3341 (nakiezen), e-mail: (c.m.b.heuvelmans@iquip.nl).

19 jul 99 17:03