Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 20-07-1999

20 juli 1999

Twee mensen aangehouden op verdenking van uitkeringsfraude SCHIEDAM -- De sociale recherche van de gemeentelijke dienst sociale zaken Schiedam hield onlangs twee mensen aan op verdenking van uitkeringsfraude.
Een 31-jarige vrouw uit Schiedam werd aangehouden omdat zij haar verdiensten uit arbeid niet aan de dienst sociale zaken had opgegeven. De vrouw moet het benadeelde bedrag van ongeveer 30.000 gulden terugbetalen. Tegen de vrouw, die al twee keer eerder was betrapt op uitkeringsfraude, is proces-verbaal opgemaakt. Ze moet zich binnenkort voor de rechtbank verantwoorden.
Een 47-jarige Schiedammer had, terwijl hij een bijstandsuitkering genoot, een erfenis ontvangen en had de dienst sociale zaken hiervan niet op de hoogte gebracht. De man moet ruim 25.000 gulden terugbetalen en ontvangt de komende jaren geen uitkering, omdat hij eerst het door de erfenis ontstane vermogen moet opmaken.

Krattendief aangehouden
SCHIEDAM -- Medewerkers van een supermarkt aan het Broersveld hielden dinsdagmiddag omstreeks kwart voor zes een 23-jarige Rotterdammer aan op verdenking van winkeldiefstal.
De man had even tevoren geprobeerd lege kratten weg te nemen. Hij was hiervoor door de opening, die in een flessenautomaat zit om lege kratten in te zetten, de emballageruimte ingekropen. Daar werd hij betrapt door een van de medewerkers van de supermarkt en aangehouden. De man is overgedragen aan de politie van het district Schiedam en overgebracht naar het politiebureau. Op het bureau bekende hij dat hij al eerder op soortgelijke wijze lege kratten had weggenomen om ze vervolgens weer in te leveren en het statiegeld te ontvangen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Hennepkwekerij ontmanteld
SCHIEDAM -- De politie van het district Schiedam heeft dinsdagochtend in een bedrijfspand aan de Melbournestraat (Spaanse Polder) een in werking zijnde hennepkwekerij aangetroffen.
De kwekerij, die zeer professioneel was ingericht, bevond zich op de begane grond en de eerste verdieping van het pand. De politie nam ruim 1800 planten, 84 lampen en diverse andere groeibenodigdheden in beslag. De planten zullen worden vernietigd. Naar de eigenaar van de kwekerij wordt een nader onderzoek ingesteld.