Politiebericht Drenthe

van Dinsdagmorgen 20 juli 1999
09:56 dinsdag 20 juli 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 06 53 23 80 59

Nieuwlande, eenzijdig ongeval met letsel en bloedproef Reed gisteravond omstreeks 21.35 uur, een 51-jarige man uit Coevorden met zijn auto over de Boerdijk en verloor in een bocht de macht over het stuur. Hij botste daarbij tegen een boom en liep daarbij borstletsel op. Hij werd vervoerd naar het Bethesdaziekenhuis. Daar werd hem een bloedproef afgenomen omdat het sterke vermoeden bestaat dat hij alcoholhoudende drank had gebruikt. De aangereden boom werd later door medewerkers van de brandweer omgezaagd omdat hij dreigde om te vallen/waaien.

Zuidwolde, alcoholmobilist
Reed gistermiddag omstreeks 17.00 uur een 43-jarige man uit Zuidwolde over de Meppelerweg waar hij tijdens een verkeerscontrole werd aangehouden. Na een test bleek hij een alcoholpromillage te hebben van 2. Zijn rijbewijs werd ingevorderd, hij kreeg een rijverbod van 9 uur en zijn auto werd tijdelijk achter het politiebureau geplaatst.

Hoogeveen, doorrijden na stopteken
Vannacht omstreeks 03.50 uur, reed een 23-jarige man uit Hoogeveen met een geleende auto over de Melkweg. Door een politieauto werd hem een stopteken gegeven. Hij negeerde dit stopteken en ging er met hoge snelheid vandoor. Op de Valkenlaan wist hij twee politieblokkades te omzeilen waarna hij op de Helios alsnog kon worden aangehouden. Tijdens de achtervolging reed hij bij een wegopbreking aan de Dokter van de Veldestraat een voorband lek waarna de velg een ware vonkenregen veroorzaakte toen hij bleef doorrijden. Aan het bureau wees een blaastest uit dat hij een alcoholpromillage had van 1. Een inzittende van de auto, een 22-jarige Hoogeveener, die meegegaan was naar het bureau, werd daar vervelend en weigerde het bureau te verlaten. Nadat hij een afvalbak door de hal trapte werd van hem gevorderd het bureau te verlaten waaraan hij niet voldeed. Hij werd wegens lokaalvredebreuk eveneens aangehouden. De bestuurder heeft nog niet verklaard waarom hij het door de politie gegeven stopteken negeerde.

Assen, bedrijfsinbraak
Werd afgelopen weekend ingebroken bij een bedrijf in bouwmaterialen aan de W.A. Scholtenstraat. Er werden van het buitenterrein een aantal balken en dozen tegels weggenomen. Ook werden nog andere bouwmaterialen weggenomen. Een 40-jarige man uit Assen deed namens het bedrijf aangifte. Schadebedrag nog niet bekend.

Assen, inbraak en diefstal
Werd van het terrein van het WZA het afgelopen weekend een aanhangwagen gestolen, eigendom van het werkvoorzieningschap. Schade ongeveer f 2.500,-.
De aanhangwagen stond op het terrein van de Technische Dienst. Ook werd in een gebouw naast het WZA bij een bedrijf ingebroken en een copieerapparaat, een heteluchtverwarmer en een compressor weggenomen. Een 42-jarige man deed namens het bedrijf aangifte. De schade is nog niet bekend. Er werd toegang verkregen door een deur te forceren.

Vaste camera Gasselte
Van 21 juni tot 19 juli werden aan de Borgerweg 70.560 voertuigen gecontroleerd op snelheid. Het totaal aantal geregistreerde overtredingen was 390.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe