Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 20-07-1999

Dinsdag 20 Juli

ONDER INVLOED

De politie heeft afgelopen nacht twee autobestuurders aangehouden die te diep in het glaasje hadden gekeken. Op de Middegaal in Veghel werd een 48-jarige inwoner van Zaltbommel aangehouden en een 26-jarige Udenaar reed onder invloed op de Wilhelminastraat in Uden. Beide bestuurders kregen een rijverbod van respectievelijk drie en vijf uur en een boete van f.700,-.

INBRAKEN IN REEK

In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in twee woningen in Reek. In een woning aan de Akkers heeft de dader, na het vernielen van een raam, de hele benedenverdieping doorzocht. Hij ging er vandoor met twee mobiele telefoons en enkele honderden guldens. Ook in een huis aan de Scheenen was het raak. Hier mist men een videocamera, geld en een slijptol.

PORTEFEUILLE WEG

Op de Costerweg in Veghel is maandag overdag een portefeuille ontvreemd. De map werd gestolen uit een koffer die in een bedrijfsruimte stond. De eigenaar mist enkele identiteitspapieren en autopapieren.

ANNEKE IS ZOEK

Uit een weiland aan de Boekelsedijk in Uden is tussen zaterdag en maandagmiddag een paard verdwenen. Het dier is vermoedelijk gestolen nadat de afrastering is doorgeknipt. Het betreft een zwarte Friese merrie, ruim negen jaar oud. Het dier, dat vier maanden drachtig is, luistert naar de naam Anneke. In de linkerzijde van de hals staan de letters F en S gebrandmerkt. Waarde van het paard ruim f.8.000,--.