Nieuwe PMC Trivideo module complete video-processing engine

Datum nieuwsfeit: 21-07-1999
PERSBERICHT PMC TRIVIDEO MODULE VAN INTERAY

Introductie

De allernieuwste PMC module van INTERAY is de PMC Trivideo en kan het beste omschreven worden als een complete video-processing engine. Men kan het ook zien als een framegrabber of beeldbewerking systeem. De naam is afgeleid van de drie video-pipelines die de module de gebruiker biedt: video-in, video-out en frame grabbing.

Functionele blokken

De module omvat zes functionele delen die allemaal programmeerbaar zijn. Dit maakt het complete systeem zeer flexibel. Deze delen zijn:

* Video input unit

* Video output unit

* Frame storage memory

* Video processor en scaling unit

* PCI master DMA interface en

* een DSP CPU.

Features

De video input heeft 4 camera ingangen en kan verschillende video standaarden aan; zowel PAL als NTSC en de unit kan ook in de raw mode werken voor interfacing naar custom video cameras.

Zodra een videobeeld vastgelegd en opgeslagen is in het lokale geheugen, kan de gebruiker kiezen uit een hele reeks functies:

* Output naar een lokale monitor

* Scalen in horizontale en verticale richting

* Mixen met een overlay

* Omzetten van YUV naar RGB formaat

* Verplaatsen naar een host buffer door DMA over de PCI bus

* Bewerken in de DSP-achtige CPU.

Of een combinatie van deze functies.

Het hart van de PMC Trivideo is de nieuwe Trimedia chip van Philips.

Toepassingen

Deze PMC Trivideo is geschikt voor verschillende toepassingsgebieden. Aangezien de PMC Trivideo module een low-cost product is, is het uitermate geschikt voor OEM machinebouw, zoals pick-and-place machines, bundelmachines, test- en inspectiesystemen en dergelijke. Daarnaast zijn er nog legio toepassingen te bedenken zoals beeldbewerking voor medische toepassingen, gebouwbeveiliging en toegangscontrole, bewakingssystemen en robotica.

Software support

INTERAY geeft een intensieve SW ondersteuning voor dit product. Onder Windows NT is er een driver en demo toepassing beschikbaar. Bij aanschaf van de engineering kit, ontvangt men tevens de source code van de demo. Ook is er een port-pack voor de gebruikers, die de driver willen porten naar andere operating systemen of platforms. Later dit jaar volgt ook de Software Development Kit voor de gebruikers, die de firmware willen customizen. Hierbij inbegrepen is de source code voor de standaard firmware.

Productomschrijving:

* PMC Trivideo

* PMC Trivideo Engineering kit

* PMC Trivideo Driver portpack

* PMC Trivideo SDK

Wilt u meer informatie? Kijk dan op www.interay.com of stuur uw e-mail naar (sales@interay.com). Via onze website kunt u ook contact opnemen met onze distributeurs.

INTERAY B.V.
Mr W.M. Oppedijk van Veenweg 8
9251 GA BURGUM
The Netherlands