Fascinerende testrit met Grand Cherokee

Datum nieuwsfeit: 21-07-1999

21 juli 1999

Fascinerende testrit met Grand Cherokee

De geheel nieuwe Jeep Grand Cherokee is er: met handhaving van de bekende, klassieke lijnen van de grootste Jeep is toch een geheel nieuwe auto ontwikkeld, die uitstekende rijeigenschappen op de snelwegen combineert met ongekende prestaties in het onontgonnen terrein. Een limousine voor de week en het weekend.

De afgelopen winter zal velen nog lang heugen: zelfs ervaren wintersportgangers kunnen zich niet herinneren dat er ooit zoveel sneeuw is gevallen. Ook de afdeling marketing van Chrysler Europe zal zich niet hebben gerealiseerd dat dergelijke hoeveelheden binnen het tijdsbestek van een tot anderhalve maand tot de mogelijkheden zouden behoren. Want in dat geval hadden zij het vast niet aangedurfd de Europese persintroductie van de nieuwe Grand Cherokee te organiseren in Oostenrijk, een van de drie Alpenlanden die letterlijk en figuurlijk gebukt gingen onder een pak sneeuw van enkele meters dik.

Achteraf zijn deze marketeers echter heel blij met de locatiekeuze, want een metertje meer of minder sneeuw maakt voor de Grand Cherokee geen verschil. De met permanente vierwielaandrijving uitgeruste nieuwe Jeep raakt steeds meer in zijn element, is nooit in problemen geweest maar doet exact wat de bestuurder van een dergelijke auto verlangt: op en top 'fun' in autorijden, ondertussen genietend van prachtige landschappen en een mate van comfort die vermoeidheid op geen enkel moment toestaat. Ook Chrysler World is van de partij, om zelf te ervaren hoe deze auto rijdt: gezien het vorenstaande zal het niet verbazen dat we diep onder de indruk zijn geraakt. Deze auto is niet alleen een meer dan volwaardige concurrent in het mondiale 4x4 segment, deze Grand Cherokee is met name ook een auto die topmodellen uit het E-segment personenauto's - en dan praten we vooral over de Duitse topmerken - stevig gaat beconcurreren. Een 4x4 als de Jeep Grand Cherokee wordt zeker in Nederland slechts in beperkte mate gebruikt voor ritten door het terrein of door de metershoge sneeuw, maar biedt vooral uiterst comfortabel en betrouwbaar transport aan degenen die ervan houden op behoorlijk hoge snelheid grote afstanden door Europa af te leggen.