Politiebericht Drenthe

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

HOOGEVEEN
Woninginbraak
Dinsdagnacht is ingebroken in een woning aan de Neptunus. De dader kwam binnen door een uitzetraam open te breken. De 32-jarige bewoner mist onder andere een videorecorder, enkele autopapieren, en een tv.

SNELHEIDSCONTROLES
Assen
Woensdagmorgen zijn op de Graswijk 1096 autos gecontroleerd. Daarvan reden 44 bestuurders met een te hoge snelheid. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 109 kilometer per uur, waar 80 is toegestaan. Vervolgens passeerden op de Overcingellaan 530 voertuigen de radar. Hier zijn 56 overtredingen vastgelegd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 82 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan. Op de Rolderhoofdweg zijn daarna 242 autos gecontroleerd. Slechts 5 bestuurders reden te snel. De snelste reed wel 98 kilometer per uur, terwijl 50 is toegestaan.
Op de Fokkerstraat tenslotte zijn 273 autos gecontroleerd. Hier reden 25 bestuurders te snel. De snelste reed 94 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.
Peize
De afgelopen week passeerden 91.008 voertuigen de vaste camera op de Groningerweg. Hier zijn 83 overtreders op de foto gezet.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe