Apple en Akamai ontwikkelen netwerk Internet-streaming

Datum nieuwsfeit: 22-07-1999

Think different.

Apple en Akamai ontwikkelen hoogwaardig netwerk voor Internet-streaming

Bunnik, 22 juli 1999 - Apple® en Akamai Technologies hebben bekendgemaakt dat ze werken aan de ontwikkeling van de "backbone" voor Apple's nieuwe QuickTime TV-netwerk (QTV), een uiterst betrouwbaar netwerk dat Macintosh® en Windows-gebruikers in staat stelt hoogwaardige streaming video en audio te bekijken en te beluisteren via het Internet. De ontwerpers van Apple en Akamai hebben in een gezamenlijk project Akamai's internationale distributieservice voor Internet-materiaal uitgebreid met ondersteuning voor Internet-streaming op basis van Apple's QuickTime Streaming Server-programmatuur.

"Apple en Akamai werken gezamenlijk aan de ontwikkeling van een wereldwijd netwerk waarmee streaming video en audio van de hoogste kwaliteit kunnen worden aangeboden via het Internet", aldus Steve Jobs, Apple's interim CEO. "Dit betekent dat gebruikers eindelijk kunnen genieten van hoogwaardige, schaalbare Internet-streaming."

"De technologieën van Apple en Akamai zullen de weergave van streaming media via het Internet aanzienlijk versnellen", aldus George Conrades, bestuursvoorzitter en CEO van Akamai. "Apple was een van Akamai's eerste klanten en we zijn zeer enthousiast dat we nu zo nauw met Apple kunnen samenwerken bij de ontwikkeling van het QuickTime TV-netwerk."

Met het QTV-netwerk beschikken vooraanstaande aanbieders van informatie via het Internet over een uiterst snel en betrouwbaar distributienetwerk voor hun Internet-materiaal. Het QTV-netwerk integreert de QuickTime 4 Player en QuickTime Streaming Server met het Akamai-netwerk zodat gebruikers via één muisklik hoogwaardige informatie kunnen bekijken.

Akamai Technologies verandert de manier waarop informatie wordt aangeboden via het Internet. Het door Akamai ontwikkelde netwerk voor de levering van Internet-materiaal staat garant voor een snelle en betrouwbare weergave van websites. Het netwerk strekt zich uit over 900 servers in 15 landen en verwerkt dagelijks meer dan 250 miljoen bezoeken. Akamai Technologies (www.akamai.com), dat zijn hoofdkantoor heeft in Cambridge in de Verenigde Staten, heeft 150 werknemers. Akamai is een Hawaïaans woord dat "intelligent", "slim" en "cool" betekent.

Websites van Apple:

Voor informatie over Apple Computer: www.apple.com Voor informatie over Apple Computer Benelux: www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Margriet Schouten

Public Relations Manager Benelux Region

Apple Computer Benelux b.v.

Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik

Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62

Fax: +31 (0)30 - 659 38 52

E-mail: (schouten1@euro.apple.com)

Copyright 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.