Kodak lanceert twee megapixel camera DC280 met digitale zoom

Embargo tot 12
augustus 1999

Kodak lanceert de twee megapixel camera DC280 met digitale zoom

Meer pixels en meer geheugen bieden gebruikers een complete en kwalitatief hoogwaardige oplossing voor digitale fotografie

Vianen, 22 juli 1999 - Kodak breidt haar assortiment digitale camera's uit met de DC280, een 2 megapixel camera met digitale zoom. De adviesprijs van de DC280 bedraagt Dfl 1.949,-- of Bfr 36.500,-- inclusief BTW. De DC280 combineert een 2.3 megapixel CCD-sensor en een grote geheugencapaciteit met een hoge mate van gebruikersvriendelijkheid. Hiermee biedt de camera een allround oplossing voor zowel zakelijke als particuliere gebruikers.

De DC280 maakt kwalitatief hoogwaardige foto's met een resolutie van 1760 x 1168 pixels, waarmee scherpe afdrukken mogelijk zijn in formaten tot 20,54 bij 25,4 centimeter. De camera biedt niet alleen een hoge resolutie maar beschikt tevens over een grote opslagcapaciteit dankzij extra geheugen en een snelle uitwisselingsmogelijkheid met de PC. De bijgeleverde 20 MB CompactFlash-card heeft een capaciteit van 32 beelden in de hoogste resolutie, tot 245 beelden in de laagste resolutie. Met de Universal Serial Bus (USB)-verbinding kunnen de beeldbestanden tot tien maal sneller dan via een seriële kabel worden uitgewisseld met de PC.

Voor kritische gebruikers biedt de DC280 geavanceerde mogelijkheden, waaronder een 2X optische groothoek zoomlens (equivalent aan 30 - 60 mm), die digitaal kan worden versterkt tot een zoomfactor van 6X. Deze lens biedt een aanzienlijke hogere beeldkwaliteit dan volledig digitale zoomlenzen. Daarnaast beschikt de DC280 over autofocus en wordt de belichting automatisch geregeld met de ingebouwde flitser. Verder beschikt de DC280 over de volgende eigenschappen:

* Directe controle van de foto's op een LCD-kleurenscherm van 4,6 cm;
* JPEG-bestandsformaat;

* Creatieve kaders en een softwaretool om zelf persoonlijke voorbeelden te maken en te laden;

* Jaar 2000-bestendigheid;

* De mogelijkheid om de camera door middel van softwarematige 'firmware upgrades' te voorzien van verbeteringen.

De DC280 wordt geleverd met een 20 MB CompactFlash-card, vier NiMH batterijen en lader, vier AA alkaline batterijen, USB- en seriële kabels voor zowel Windows als Macintosh platforms, videokabels, draagriem, lenskap, Adobe PageMill en PhotoDeluxe software, Arcsoft Photo Print software, een snelle set-up faciliteit en gebruikersgidsen.

Pierre Schaeffer, regionaal general business manager voor Kodak D&AI, Europa, Afrika en het Midden-Oosten: "Met de nieuwe DC280 digitale zoom camera breiden we onze assortiment uit met een 2 megapixel camera die beschikt over een ruime beeldopslagcapaciteit en in staat is om snel bestanden uit te wisselen. Deze camera is bij uitstek geschikt voor kritische gebruikers, die optimaal gebruik willen maken van de mogelijkheden van digitale fotografie."

Kodak Digital & Applied Imaging maakt deel uit van Eastman Kodak Company en biedt snelle, gemakkelijke en effectieve end-to-end oplossingen voor digitale beeldverwerking, voor zowel zakelijk, professioneel als persoonlijk gebruik. De productportfolio bevat alle aspecten van het digitale proces, van opname en opslag tot beeldmanipulatie en afdruk, met onder andere digitale camera's, draagbare scanners, printers en print en cd-media. Meer informatie over Kodak producten en diensten is te vinden op: http:\\www.kodak.com.

Voor meer informatie:
Kodak Nederland B.V., Contactpersoon: Adrie Breure, Tel.: 0347 - 363 799, Kodak Helpdesk Nederland: 020 - 3469372,
Kodak Helpdesk België: 02 - 7131445
of Monogram Communication Strategies (MCS), Contactpersoon: Anita Blank-Schoordijk
Tel.: 023 - 562 82 08