Ajax en supportersvereniging gaan nauwer samenwerken

Datum nieuwsfeit: 22-07-1999
AFC Ajax

Ajax en supportersvereniging gaan nauwer samenwerken

Amsterdam, donderdag 22 juli 1999.

Ajax en de Supportersvereniging Ajax (SVA) gaan nauwer samenwerken. Dit lieten beide organisaties dinsdag in een persbericht weten. De klantenservice van Ajax en de supportersvereniging gaan op in een nieuw te vormen servicecentrum. Doel is het verkrijgen van een efficientere serviceverlening voor alle Ajax-supporters.

Erol Erdogan, pers-voorlichter van Ajax, ziet in de verbeterde samenwerking praktische voordelen. 'Waar supporters voorheen met hun vragen op verschillende plaatsen informatie verkregen, is er nu één duidelijk aanspreekpunt. Ajax-fans kunnen met al hun vragen, klachten en opmerkingen over hun geliefde club terecht bij de Ajax-klantenservice.

Onder supporters bestaat over de verschillende clubkaarten van Ajax, er zijn er verschillende, soms verwarring. 'Ook de afhandeling van de verschillende clubcards wordt nu centraal geregeld,' aldus Erdogan. 'Vaak werd de supportersvereniging gebeld over seizoenkaarten en Ajax werd gebeld over het lidmaatschap van de supportersvereniging. Dit kan in de nieuwe situatie niet meer voorkomen.'

De SVA zal zich de komende jaren gaan bezighouden met belangenbehartiging van supporters, busreizen naar uit- en thuis-wedstrijden, de G-side (Gehandicapten-side) en de districten en regio's van de vereniging. Tevens hoopt de SVA binnenkort haar nieuwe bestuur te presenteren.

Ook het gebied van communicatie zijn Ajax en de supportersvereniging van plan de krachten te bundelen. Erdogan: 'Het is vreemd dat er twee tijdschriften op de markt voor Ajax-supporters, Ajax-Magazine en Ajax-Life, respectievelijk het blad van de club en het blad van de supportersvereniging.' Beide bladen hebben een gelijke doelgroep. Er wordt gekeken of Magazine en Life meer een eigen uitstraling kunnen krijgen of wellicht op de lange termijn worden samengevoegd.'

Op Internet werken Ajax en de supportersvereniging al langer samen. De supportersvereniging beschikt over een aantal eigen pagina's met afwijkende vormgeving.

Op korte termijn komt er een aanspreekpunt voor alle supporters, waar zij terecht kunnen met vragen over kaartverkoop, seizoenkaarten, trainingstijden, Jong Ajax (een op te richten club voor jonge Ajax-fans) en de Supportersvereniging.

Het servicecentrum zal zo spoedig mogelijk officieel in werking treden. Het enige juiste informatienummer is dan 020-3111444.