Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Microsoft introduceret nieuw verkoop-trainingsprogramma

Datum nieuwsfeit: 22-07-1999
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Microsoft kondigt nieuw, wereldwijd verkoop-trainingsprogramma aan

Programma gebaseerd op adviserende verkoop wordt uitgebreid naar volledige verkoopkanaal

Schiphol-Rijk/Brussel, 23 juli 1999 - Uit de Benelux zijn meer dan 180 MCSPs afgereisd naar Fusion '99, het jaarlijkse wereldwijde businesssymposium van Microsoft voor Microsoft Solution Providers (MCSPs). Tijdens dit symposium, dat plaatsvindt van 22 tot en met 25 juli in San Francisco, kondigt Microsoft een nieuw, klantgericht programma voor verkooptrainingen aan. Dit programma heeft Microsoft ontwikkeld in samenwerking met de Sales Performance Group van Franklin Covey. Microsoft zal deze trainingen niet alleen aanbieden aan haar meer dan 3.000 managing consultants, technisch specialisten en verkopers, maar ook aan 18.500 MCSP-verkooppartners wereldwijd.

Onder de naam 'Helping Clients Succeed: Business Development Strategies and Skills,' heeft Microsoft een verkooptrainingsprogramma ontwikkeld samen met Mahan Khalsa, vice president bij de Sales Performance Group van Franklin Covey. Franklin Covey is een bedrijf dat trainingen ontwikkelt op het gebied van leidinggeven, effectiviteit en tijdmanagement. Het innovatieve programma is gebaseerd op het idee van 'adviserend verkopen', dat gericht is op de ontwikkeling van oplossingen voor klanten, in plaats van de verkoop van producten.

"Klanten helpen om succesvol te zijn, is geen eufemisme om producten te kunnen verkopen," zegt Khalsa. "Dit programma helpt iedereen die bezig is met verkopen om niet langer de nadruk te leggen op de verkoop van meer, of verschillende producten, maar richt zich op het vinden van een oplossing voor de behoeften van klanten." Khalsa stelt dat de ontwikkeling van het programma voor Microsoft bijna een jaar aan research, ontwikkeling en praktijktesten heeft gekost. "Microsoft heeft heel veel enthousiasme en energie in dit proces gestoken. Het feit dat ze dit programma ook aan haar MCSPs gaat aanbieden, zegt veel over de waardering die Microsoft heeft voor de samenwerking met haar verkooppartners."

"Het trainingsprogramma begint officieel in augustus 1999 en vormt de eerste fase van de algemene Microsoft-strategie om haar verkoopkanaal van verkoop- en marketingtools te voorzien," vult Nigel Burton aan, director of Small and Medium Enterprise Channels bij Microsoft. Hij voegt daar aan toe: "Toekomstige componenten van de verkooptraining zullen gericht zijn op gebieden zoals accountplanning, competenties en optimale integratie met product-verkooptrainingen. Deze fase van het trainingsprogramma is nauw verbonden met de klanttevredenheid, een doel van iedere onderneming in ons verkoopkanaal. Door dit programma te delen met onze MCSPs, delen we een waardevol gereedschap, dat uiteindelijk op meer gebieden invloed heeft dan alleen de verkoop."

De toepassing van het raamwerk voor verkooptrainingen begon bij het Fusion-symposium vorig jaar, toen Khalsa een presentatie gaf over deze trainingsaanpak. Dit inspireerde Microsoft om haar eigen trainingsaanpak te evalueren. Een interne studie van vaardigheden die aan verkoop gerelateerd zijn, zoals luisteren, oplossend vermogen en communicatieve vaardigheden, leidde tot de samenwerking tussen Khalsa en Microsoft voor de ontwikkeling van het programma.

Nadruk op oplossingen in plaats van verkopen
De driedaagse training wordt gegeven door instructeurs van Franklin Covey en legt de nadruk op 'adviserend verkopen'. De training omvat drie onderdelen: Mensen, Processen en Producten. Bij de component Mensen wordt een groot aantal vaardigheden en competenties behandeld die relevant zijn voor diverse verkooprollen. Processen omvat adviserend verkopen, accountmanagement en planning. De component Product toont verkoopteams hoe ze de standaard benadering, het identificeren van specifieke opties en voordelen van producten, kunnen omzetten in een benadering waarbij het vaststellen van de behoeften van klanten en het opzetten van zakelijke cases voor specifieke gevallen vooropstaat, om vervolgens te zoeken naar producten en oplossingen die daar bij horen.

Hoewel het programma speciaal ontwikkeld is voor Microsoft, heeft Khalsa met een aantal andere ondernemingen vergelijkbare programma's ontwikkeld. Volgens Sandy Bates, vice president Sales & Marketing bij Integrated Information Systems een MCSP uit Tempe, Arizona, die ondersteuning levert voor webontwikkeling en netwerkintegratie, heeft het programma een significante invloed gehad op haar bedrijf. "Het programma heeft de wijze waarop wij denken over verkoop en dienstverlening fundamenteel veranderd," zegt Bates. "De benadering van Khalsa leerde ons om veel nauwer samen te werken met klanten, om er zeker van te zijn dat onze oplossing een antwoord zou zijn voor hun problemen en hun lange termijn doelen ondersteunt." Bates voegt daar aan toe dat Integrated Information Systems de groei van haar omzet de afgelopen jaar heeft verdubbeld van 100 naar 200 procent per jaar door de nieuwe benadering. "Gezien deze groei is een consistente uitvoering van het verkoopproces, alsook de technische aflevering van groot belang. De adviserende verkoopbenadering heeft een degelijke basis gelegd voor beide," stelt Bates.

Website imiteert verkoop-rollenspel en interactiviteit MCSP-partners betalen $ 1.400 voor de driedaagse training, inclusief cursusmateriaal, audiotapes en een nieuw boek van Khalsa, 'Let's Get Real (Or Let's Not Play): The Demise of 20th Century Selling and the Advent of Helping Clients Succeed'. Dit boek vormt een aanvulling op een website die is ontworpen om de interactiviteit en de rollenspellen uit de training te imiteren.

MCSP's kunnen zich registreren voor de trainingen tijdens Fusion met behulp van een online registratietool. Na Fusion ontvangen zij actuele informatie over trainingslocaties en -data via een aantal Microsoft web-updates en kunnen zij zich blijven registreren via de online registratietool.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsofts visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, serverapplicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74,
Microsoft N.V., Els Stevens, Press Relations, telefoon: +32 (0)2 - 730 39 14,
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.
Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft B.V. website op pagina www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie