Versatel Telecom kondigt plaatsing aan van gewone aandelen

Datum nieuwsfeit: 23-07-1999
VersaTel

Versatel Telecom kondigt plaatsing aan van gewone aandelen en gelijktijdige uitgifte van senior obligaties

Amsterdam, 23 juli 1999 Versatel Telecom International N.V., een snelgroeiende, competitieve aanbieder van spraak-, data- en Internetdiensten in de Benelux heeft vandaag aangekondigd dat de prijs van haar publieke uitgifte van 21.250.000 gewone aandelen is vastgesteld op (USD10,51 op basis van de wisselkoersen van 22 juli) per aandeel. Daarnaast heeft Versatel de uitgifteprijs bepaald van USD 180 miljoen en EUR 120 miljoen 11 7/8 % senior obligaties met vervaldatum 2009.

De gewone aandelen werden voor het eerst verhandeld op zowel de Nasdaq National Market als de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs onder het symbool "VRSA" op 23 juli 1999. De plaatsingen worden verwacht te zijn afgesloten op ongeveer 28 juli 1999.

De netto opbrengsten voor het bedrijf van de gelijktijdige plaatsingen van de gewone aandelen en de obligatielening (senior notes?) zullen worden gebruikt voor het aflossen van het overbruggingskrediet ter herfinanciering van de overname van Svianed. Daarnaast zullen de opbrengsten worden gebruikt voor de uitbreidingsinvesteringen in het netwerk en voor de toekomstige overnames, als werkkapitaal en voor uitgaven voor algemene bedrijfsdoeleinden. De plaatsing van gewone aandelen wordt begeleid door Lehman Brothers, ING Barings, Bear Stearns, Hambrecht & Quist, Paribas en E*Trade. De plaatsing van de obligatielening (senior notes?) zal worden geleid door Lehman Brothers en ING Barings.

U kunt een exemplaar van de prospectussen aanvragen bij ING Barings, Foppingadreef 7, Amsterdam (tel: 020-5638521, fax: 020-5638543).