Software AG trekt internationaal erkende XML experts aan

Datum nieuwsfeit: 23-07-1999

Software AG trekt internationaal erkende XML experts aan

Culemborg, 23 juli 1999 - Software AG breid haar personeelsbestand uit met twee internationaal erkende XML experts: Michael Champion en Jonathan Robie, ontwerper van de XQL query taal.

Met het aantrekken van de XML experts Jonathan Robie en Micheal Champion, onderstreept Software AG haar XML competentie. Beiden zijn lid van het World Wide Web Consortium (W3C) dat de XML standaard vaststelt en zullen voor Software AG intermediair zijn naar deze organisatie toe. Software AG, zelf ook lid van de W3C, heeft zich onlangs gepositioneerd als een trendsettende speller voor op XML gebaseerde software door de ontwikkeling van de XML engine X-Machine en de introductie van Tamino, de eerste XML gebaseerde informatie server. "Champion en Robie zullen er voor zorgen dat Software AG voorop blijft lopen op het gebied van XML. Ze zullen helpen bij de totstandkoming van toekomstige standaarden en onze producten onmiddellijk synchroniseren met deze standaarden", zegt Dr. Peter Mossack, Vice President Research en Development van Software AG.

Robie is niet alleen de bedenker van XQL maar ook een van de auteurs van het W3C Document Object Model (DOM). Hij is lid van verschillende W3C werkgroepen voor XML Schema, XML Information Sets en XML Stylesheet Language (XSL). Voordat hij bij Software AG in dienst kwam werkte hij als onderzoek consultant bij Texcel, maker van een XML/SGML repository voor authoring; daarvoor was hij werkzaam bij DBMS leverancier Poet als hoofdontwerper van een XML repository.

Champion is coauteur van DOM en hoofdauteur van het XML deel van het document dat het W3C DOM level 1 aanbeveling is geworden. Voordat hij bij Software AG werkzaam was heeft hij meerdere jaren bij Arbotext gewerkt als hoofdontwikkelaar van SGML en XML publiceer producten, ontwikkelen van interfaces naar database systemen.

"Ondernemingen zoeken ambitieuze XML database producten waarvoor meer ontwikkelmankracht nodig is om ze te ontwerpen dan de meeste start-ups kunnen bieden. Software AG is innovatief en vooruitstrevend maar heeft ook de ervaring en de mankracht om solide producten met een hoge througput en betrouwbaarheid, beschikbaarheid en beveiliging te kunnen leveren", zegt Robie, en Champion voegt daar aan toe: "Ik ben bij Software AG gaan werken omdat ik weet dat XML oplossingen alleen gerealiseerd kunnen worden in een database omgeving voor bedrijfsbrede IT systemen".

Over Software AG Software AG heeft haar hoofdkantoor in het Duitse Darmstadt en is met ruim 2000 werknemers, een omzet van 628 miljoen D-mark (1997) en klanten in meer dan 90 landen een van 's werelds grootste softwarebedrijven. De onderneming is toonaangevend in integratietechnologie en levert producten en diensten die naadloze integratie ondersteunen van transactie-georiënteerde bedrijfskritische applicaties over uiteenlopende platforms, van mainframe, OpenVMS, AS/400, Unix en Windows NT tot en met het Web. De technologische expertise van Software AG is gebaseerd op drie productdomeinen: databasebeheersystemen (Adabas en Adabas D), applicatie-ontwikkelingsomgevingen (Natural en Bolero, de Business Application Factory voor elektronisch zakendoen), en middleware (EntireX). Ter ondersteuning van complexe projecten waarin haar technologie wordt toegepast levert Software AG uitgebreide services, waaronder millennium-conversies.

Voor meer informatie: Hinke de Koning Communicatie
Tel: + 31 (0) 187 470233