Inprise kondigt Borland Delphi 5 aan

Datum nieuwsfeit: 23-07-1999

Inprise kondigt Borland Delphi 5 aan
Sneller ontwikkelen binnen Internet- en gedistribueerde omgevingen

Amstelveen, 23 juli 1999 Inprise Corporation kondigt Borland Delphi 5 aan, de nieuwste versie van haar succesvolle Rapid Application Development-tool voor Windows. Met Delphi 5 kunnen bedrijfs- en individuele ontwikkelaars zeer snel Windows-applicaties bouwen en deze ook geschikt maken voor het Internet. Deze nieuwe oplossing vereenvoudigt de integratie van Windows- en browser-clients, Web-servers, middleware en back-end database-systemen. Delphi 5 is vanaf volgende maand in drie edities beschikbaar: Delphi 5 Enterprise, Delphi 5 Professional en Delphi 5 Standard.

Delphi 5 bevat Internet Express, waarmee Internet- en XML-ontwikkeling versneld wordt en ontwikkelaars flexibele webserver-applicaties kunnen bouwen, die dynamische data zeer snel naar browser-clients sturen. Verder biedt deze nieuwste versie ondersteuning voor HTML 4, zodat complete Dynamic Thin-clients voor het Web ontwikkeld kunnen worden en client-applicaties ook geschikt zijn voor het Internet. Door de toepassing van MIDAS 3 kunnen applicaties moeiteloos meegroeien met een toename van het aantal gebruikers en transacties. MIDAS 3 is geschikt voor alle standaarden voor gedistribueerde computing (HTTP, CORBA, COM en MTS).

De productiviteit van ontwikkelteams wordt met Delphi 5 verhoogd door het gebruik van TeamSource waardoor broncode-wijzigingen eenvoudig beheerd kunnen worden. De Borland Translation Suite realiseert een snelle internationalisering of lokalisering van applicaties. Ook de ontwikkeltijd is verkort door verbeteringen in de Integrated Development environment (IDE). Deze zijn de DataModule Designer met diverse boomstructuur- en datadiagrammen, uitgebreide projectbrede browse- en navigatiemogelijkheden voor geschreven code en de Visual Component Library en To-Do-lijsten voor projectbewaking. Andere verbeteringen betreffen onder meer geavanceerde debugging-tools voor gedistribueerde ontwikkeling op afstand en parallelle en kruislingse debugging.

“Delphi 5 is de juiste keuze voor ontwikkelaars die een snelle en betrouwbare tool willen voor de ontwikkeling van Windows- en gedistribueerde applicaties”, zegt Dale Fuller, Interim President en CEO van Inprise Corporation. “Met deze nieuwe versie kunnen individuele- en bedrijfsontwikkelaars de tijd die nodig is voor de ontwikkeling van nieuwe systemen en uitbreiding van bestaande systemen naar het Internet aanzienlijk terugdringen.”

“De nieuwste versie van Delphi bevestigt de leiderspositie die Inprise inneemt in de markt voor Rapid Application Development-tools,” aldus Steve Garone, Program Director for Application Development and Deployment bij International Data Corporation. “Met Delphi 5 heeft Inprise een sterke tool in huis voor ontwikkelaars die hoogwaardige Windows, Internet en e-commerce applicaties willen bouwen.”

Delphi 5 Enterprise, Delphi 5 Professional en Delphi 5 Standard zijn vanaf volgende maand verkrijgbaar. Er zijn ook meerdere upgrade-versies beschikbaar. Een gedetailleerde features-matrix is te vinden op www.borland.com/delphi.

Inprise
Inprise is één van de toonaangevende leveranciers van Internet-enabling software en services die voor bedijfs- en individuele programmeurs het ontwikkelen van complexe enterprise-applicaties vereenvoudigen. Inprise levert geïntegreerde, schaalbare en betrouwbare oplossingen voor bedrijfskritische systemen. De software staat bekend als gebruiksvriendelijk, krachtig en productief. Inprise is een voorstander van open platforms en heeft zich toegelegd op het ondersteunen en stimuleren van softwareontwikkelaars over de hele wereld. De Website www.borland.com biedt voor hen een online gemeenschap, met technische informatie, aanvullende services en producten van diverse fabrikanten. Inprise is opgericht in 1983 en heeft wereldwijd kantoren. Het hoofdkantoor staat in Scotts Valley, in de Amerikaanse staat Californië.
Inprise: http://www.inprise.com

Voor meer informatie: Voor meer persinformatie:
Inprise Corporation Lammers van Toorenburg Benelux PR Wim Hoek, Marketing Manager Benelux Francine Loos
Telefoon: 020 503 5100 Telefoon: 030 656 5070
Fax: 020 503 5170 Fax: 030 656 5473