Politiebericht Korps Brabant-Zuid-Oost

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Helmond 07/23/99

Persbericht van 23 juli 1999/

Eindhoven: Aanhouding na vechtpartij
Vrijdagmiddag om 14.10 uur, is in zijn woning aan de Vijgenstraat, een 31-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De verdachte had kort ervoor bij een ruzie over een parkeerplaats voor zijn woning, een 48-jarige Eindhovenaar mishandelt. Het slachtoffer is met verwondingen aan de knie en aan zijn gezicht, overgebracht naar het ziekenhuis. De verdachte is overgebracht naar het bureau en inverzekering gesteld.

Gemert: Snelheidscontrole
Vrijdagmiddag tussen 13.00 uur en 14.30 uur, zijn bij een snelheidscontrole op de Boekelseweg, 57 bestuurders bekeurd omdat zij sneller reden dan de toegestane 80 km/u.
De hoogst gemeten snelheid was 128 km/u.

Beek en Donk: Snelheidscontrole
Van 15.00 uur tot 16.30 uur, is er op snelheid gecontroleerd op de Gemertseweg. 156 bestuurders zijn hier bekeurd omdat zij sneller reden dan de toegestane 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 130 km/u.

Lieshout: Snelheidscontrole
Bij een snelheidscontrole, vrijdagmiddag, tussen 17.30 uur en 19.15 uur, op de Sonseweg, zijn 75 bestuurders bekeurd omdat zij sneller reden dan de toegestane 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 154 km/u.

Helmond: Aanrijding met gewonde
Vrijdagmiddag omstreeks 15.00 uur, is een 26-jarige vrouw uit Helmond, op de kruising Paulus Potterlaan met de Ferdinand Bolstraat, gewond geraakt.
Het slachtoffer reed, met haar personenauto, over de Paulus Potterlaan in de richting van de James Ensorlaan. Een 23-jarige Helmondse bestuurder van een personenauto, die uit de Ferdinand Bolstraat kwam verleende haar op genoemde kruising, geen voorrang. Het slachtoffer is met onbekende verwondingen, in een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Beide auto's werden ernstig beschadigd en moesten worden getakeld.