Consumentenbond tevreden over KPN actie met pre-paid GSM

Datum nieuwsfeit: 23-07-1999

Pre-paidkaarthouders KPN mogen een maand lang bellen voor half geld

23 juli 1999

De Consumentenbond krijgt al meer dan twee maanden tientallen klachten per week van mensen die geen contact krijgen met hun mobiele telefoon met een KPN-pre-paidkaart. Op 12 juli heeft de Consumentenbond van KPN 12 miljoen extra beltegoed geëist, omdat de mobiele telefoon met pre-paidkaart vaak geen contact maakt. Vandaag blijkt dat de actie van de Consumentenbond succesvol is. KPN gaat een gebaar maken richting haar pre-paidklanten: ze kunnen een maand lang in de piekuren voor half geld bellen. De Consumentenbond is tevreden.

KPN heeft vanmorgen in een overleg met de Consumentenbond verzekerd dat de technische problemen tot het verleden behoren, waardoor de mobiele bellers weer gewoon contact kunnen krijgen. De Consumentenbond is blij met de toezegging en het gebaar dat KPN richting haar klanten maakt, ook al is er voor gekozen om het gebaar in een andere vorm te gieten. Via het tijdelijk goedkoper bellen krijgen de gedupeerde klanten immers een financiële compensatie voor het ongemak.

Zie ook: Persbericht 23 juli jl.