Politiebericht regio Groningen

Persberichten regio Groningen/
Weekendberichten van zaterdag 24 juli 1999

Voorlopige eerste berichten

Groningen: hardrijdende alcomobilist aangehouden Vrijdagavond werd op de Korreweg een 24-jarige automobilist uit Groningen aangehouden die ongeveer 100 km/u reed terwijl daar maximaal 50 was toegestaan. Bij controle bleek de man alcohol gedronken te hebben, waardoor hij werd meegenomen naar het politiebureau. Daar bleek hij 1,2 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij kreeg en een dagvaarding uitgereikt.

Groningen: bromfietser gewond bij botsing
Een 17-jarige bromfietser uit Groningen raakte gewond toen hij in zijn woonplaats op de Meerpaal in botsing kwam met een auto, bestuurd door een 34-jarige inwoner van Roden. Hij is met verwondingen aan zijn armen en voeten overgebracht naar een ziekenhuis. De bromfietser reed plotseling vanaf de parkeerplaats de weg waardoor de botsing ontstond. De beide voertuigen raakten daarbij beschadigd.

Groningen: alcomobilist rijdt door na schade
Een 43-jarige automobilist die onder invloed van alcohol verkeerde, reed vrijdagavond door nadat hij op het Emmaviaduct in Groningen op de busstrook achter op een voor het rode stoplicht stilstaande bus reed en daarbij flinke schade veroorzaakte. De man werd korte tijd later op de Noordzeeweg gesignaleerd en door de politie tot stoppen gedwongen. Hij is voor nader onderzoek meegenomen naar het politiebureau waar bleek dat hij bijna 2 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. De auto werd gestald achter het politiebureau. De politie maakt proces-verbaal op. Er vielen geen gewonden tengevolge van de aanrijding.

Groningen: alcomobilist over de kop
Een 47-jarige automobilist uit Groningen is vrijdagnacht aangehouden, nadat hij op de Oosterstraat in zijn woonplaats met zijn bestelbus over de kop vloog. Een eerste indruk maakte duidelijk dat de man zwaar onder invloed van alcohol was. Onderzoek aan het politiebureau leerde dat hij 2 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. De auto werd door een bergingsbedrijf afgevoerd. De politie maakt proces-verbaal op.

Bedum: bromfietser onder invloed veroorzaakt schade Een 17-jarige bromfietser uit Bedum veroorzaakte vrijdagavond op de Bazuinslaan in zijn woonplaats schade toen hij tegen een geparkeerde auto reed. Een 32-jarige plaatsgenoot hield hem vervolgens aan, omdat hij na de botsing wilde weglopen, en gaf hem vervolgens aan de gewaarschuwde politie over. Nader onderzoek gaf aan dat de bromfietser 0,9 alcohol in zijn bloed had. De politie maakt proces-verbaal op.

Appingedam: man aangehouden voor bedreiging
Een 32-jarige inwoner van Appingedam is vrijdagnacht aangehouden in verband het veroorzaken van overlast en het bedreigen van enkele politiemensen. De politie was bij de woning verschenen omdat de man zorgde voor geluidsoverlast. Toen de man vernam dat de politie naar binnen wilde begon hij uit een raam te schreeuwen en te schelden. Tevens gaf hij aan zijn pistool te willen pakken. Daarop ging de politie het huis binnen en hield de zich hevig verzettende man aan. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

Sebaldeburen: agressieve man aangehouden
Een 31-jarige inwoner van Sebaldeburen is vrijdagmiddag aangehouden, nadat hij zijn ouders bedreigde en later de gearriveerde politiemensen. Hij was in agressieve toestand thuisgekomen en verschanste zich met een mes op zijn slaapkamer. Pogingen om het te kalmeren hielpen aanvankelijk niet. Toen hij op een gegeven moment even naar buiten ging kon hij worden overmeesterd. De man die erg in de war was is overgegeven aan de hulpverlening.

Inlichtingen, afdeling voorlichting telefoon 050 5995010 (S. Smedes)