Politiebericht Korps Brabant-Zuid-Oost

Persberichten 24 juli 1999/

Politieberichten

Helmond: Aanrijding onder invloed alcohol
Op vrijdagavond om 23.10 uur is op het Stephanusplein een 29-jarige automobilist uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor was hij met zijn auto op de 2e Haagstraat tegen twee geparkeerde auto's gebotst. Na de aanrijding reed hij door zonder zijn identiteit bekend te maken. Bij zijn aanhouding bleek de verdachte alcohol gedronken te hebben. Aan het bureau weigerde hij alle medewerking. De man is ingesloten aan het politiebureau. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Eindhoven: Alcohol
Vrijdagavond om 20.15 uur is op de Gestelsestraat een 41-jarig automobilist uit Veldhoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 0,85 promille op het ademanalyseapparaat. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur opgelegd en een proces-verbaal.

Eindhoven: Medewerkster neemt zegelrollen werkgever weg In een winkel aan de Limburglaan is vrijdagavond om 21.40 uur een 19-jarige vrouw uit Eind-hoven aangehouden. De vrouw, een kassamedewerkster, had kort daarvoor een zegelrol ter waarde van fl. 100,- weggenomen. Zij bekende reeds meerdere malen zegelrollen te hebben weggenomen. De vrouw is voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Drugs
Zaterdagmorgen om 0.40 uur is in een horecabedrijf aan het Stratumseind een 19-jarige man uit Leende aangehouden. Bij controle bleek de man enkele cachetjes verdovende middelen en XTC pillen bij zich te hebben. De man is voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Aanhouding na overlast
Op zaterdagmorgen zijn omstreeks 3.40 uur op de Bouwstraat en de Oude Stadsgracht twee mannen, 32 en 36 jaar, uit Best aangehouden. De mannen maakten deel uit van een groep personen. Zij hadden kort daarvoor op het Stadhuisplein met een bromfietshelm naar lichtpunten van lichtmasten gegooid. Zij werden aangesproken op hun gedrag door de surveillerende politie. Enkele van hen vertrokken. De 36-jarige man nam dat niet en voegde onwelvoeglijke taal in de richting van de politie. De politie sommeerde de man zich te verwijderen, waarop hij door de groep werd meegenomen. Kort daarna liep de groep met de helm te voetballen over de Oude Stadsgracht. Om erger te voorkomen werd de helm afgenomen. De 32-jarige man ging al scheldend voor de agent staan en beletten hem daarbij de doorgang. Direct daarop greep de 36-jarige man de agent naar de keel. Er ontstond een korte worsteling waarbij geslagen werd. Tijdens de aanhouding van de verdachten, die zich hevig verzetten, probeerden de groep dit te verhinderen. Met behulp van politieassistentie konden de mannen worden aangehouden. De verdachten zijn ingesloten aan het politiebureau.