Politiebericht district Groningen/Haren

Zaterdag 24 juli 1999

Dagelijkse persberichten district Groningen/Haren

Groningen: aanhanger te zwaar
Een 32-jarige automobilist uit Nieuwe Pekela reed vrijdagmiddag op de Weg der Verenigde Naties met een aanhangwagen die veel te zwaar was beladen. De overschrijding was ruim 50 procent van het maximaal toegestane gewicht. Hij vervoerde betonnen bielzen waardoor de aanhangwagen ruim 3000 kg woog. Voor dit transport was bovendien een rijbewijs E verplicht. Dit had de man niet. Hij kreeg een bekeuring.

Groningen: hardrijdende alcomobilist aangehouden

Vrijdagavond werd op de Korreweg een 24-jarige automobilist uit Groningen aangehouden die ongeveer 100 km/u reed terwijl daar maximaal 50 was toegestaan. Bij controle bleek de man alcohol gedronken te hebben, waardoor hij werd meegenomen naar het politiebureau. Daar bleek hij 1,2 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij kreeg en een dagvaarding uitgereikt.

Groningen: bromfietser gewond bij botsing
Een 17-jarige bromfietser uit Groningen raakte gewond toen hij in zijn woonplaats op de Meerpaal in botsing kwam met een auto, bestuurd door een 34-jarige inwoner van Roden. Hij is met verwondingen aan zijn armen en voeten overgebracht naar een ziekenhuis. De bromfietser reed plotseling vanaf de parkeerplaats de weg waardoor de botsing ontstond. De beide voertuigen raakten daarbij beschadigd.

Groningen: alcomobilist rijdt door na schade
Een 43-jarige automobilist die onder invloed van alcohol verkeerde, reed vrijdagavond door nadat hij op het Emmaviaduct in Groningen op de busstrook achter op een voor het rode stoplicht stilstaande bus reed en daarbij flinke schade veroorzaakte. De man werd korte tijd later op de Noordzeeweg gesignaleerd en door de politie tot stoppen gedwongen. Hij is voor nader onderzoek meegenomen naar het politiebureau waar bleek dat hij bijna 2 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. De auto werd gestald achter het politiebureau. De politie maakt proces-verbaal op. Er vielen geen gewonden tengevolge van de aanrijding.

Groningen: alcomobilist over de kop
Een 47-jarige automobilist uit Groningen is vrijdagnacht aangehouden, nadat hij op de Oosterstraat in zijn woonplaats met zijn bestelbus over de kop vloog. Een eerste indruk maakte duidelijk dat de man zwaar onder invloed van alcohol was. Onderzoek aan het politiebureau leerde dat hij 2 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. De auto werd door een bergingsbedrijf afgevoerd. De politie maakt proces-verbaal op.

Inlichtingen, afdeling voorlichting telefoon 050 5995010 (S.Smedes)