Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 25-07-1999

Zondag 25 Juli

BOSSCHE AGENTEN ZWAAR MISHANDELD ('s-Hertogenbosch)

Van zaterdag op zondag zijn op de Lepelstraat in 's-Hertogenbosch een 31-jarige hoofdagent en een 33-jarige hoofdagente ernstig mishandeld tijdens hun projectmatige surveillance ter bestrijding van geweld in de horeca. Een 34-jarige Bosschenaar is terplaatse aangehouden. De twee agenten zagen omstreeks half één dat een man en een vrouw op de Lepelstraat ruzie hadden. Eén van de twee kinderen van het stel liep te gillen. Een voorbijganger zei hier iets van en kreeg direct een vuistslag van de verdachte in zijn gezicht. De agenten liepen naar het groepje toe om de verdachte aan te houden voor mishandeling. Op het moment dat de 31-jarige hoofdagent de man vastpakte kreeg hij een harde vuistslag in zijn gezicht waardoor zijn neus brak. Ondanks zijn heftig bloedende neus ging de 31-jarige hoofdagent met assistentie van zijn collega door met pogingen de man onder controle te brengen. Vervolgens kreeg de 31-jarige dermate harde klappen dat hij een rib kneusde. Zijn vrouwelijke collega liep o.a. een gekneusd jukbeen op. Zelfs het gebruik van de wapenstok bleek de man niet te deren, hij bleef maar slaan. Na dreiging door de 31-jarige hoofdagent zijn pistool te trekken werd de man iets rustiger. Met inmiddels ter assistentie gekomen collega's werd de verdachte in de boeien geslagen. Hij is ingesloten en inverzekeringgesteld. De hoofdagenten hebben zich in het Grootziekengasthuis moeten laten behandelen. De voorbijganger die in eerste instantie door de verdachte is geslagen heeft nog geen aangifte gedaan. Zijn naam is bekend.

AANRIJDING MET LICHTGEWONDE ('s-Hertogenbosch)

Vrijdagmiddag is op de rijbaan van het Pettelaarpark in 's-Hertogenbosch een 17-jarige Bossche gewond geraakt bij een aanrijding met een 24-jarige Ossenaar. De man reed met zijn auto een bedrijfsuirit uit en vergat voorrang te verlenen aan de van rechts komende Bossche op haar snorfiets. Het meisje is overgebracht naar het Grootziekengasthuis, waar een gekneusde knie en een spierscheuring in een hand is geconstateerd. Zij kon na behandeling het ziekenhuis verlaten. Beide voertuigen liepen schade op.

HARDLEERS ('s-Hertogenbosch)

Van vrijdag op zaterdag is op de Rietveldenweg in 's-Hertogenbosch een 48-jarige Bosschenaar betrapt op het rijden in een auto onder invloed van alcohol. De man die al een eerdere veroordeling had op gebied van rijden met alcohol moet i.v.m. deze veroordeling op 28 september een cursus volgen m.b.t. de gevaren van alcohol in het verkeer. De cursus komt dus voor hem te laat, van zijn veroordeling had hij in ieder geval nog niets geleerd. Er is weer proces-verbaal opgemaakt en deze keer is zijn rijbewijs ingevorderd. VIER BOSSCHENAREN BEKEURD BIJ VECHTPARTIJ ('s-Hertogenbosch)

Van vrijdag op zaterdag zijn op de Parade in 's-Hertogenbosch vier Bosschenaren in de leeftijd van 25 t/m 30 jaar aangehouden bij een vechtpartijtje. Het viertal ging met elkaar op de vuist, maar wilden geen van allen aangifte doen. Zij zijn aangehouden en kregen een proces-verbaal wegens baldadigheid.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Van vrijdag op zaterdag is vanaf de Vughterstraat in 's-Hertogenbosch een zwarte VW Golf VR6, voorzien van sportvelgen, een sportuitlaat, lederen bekleding en het kenteken XB-GF-09, ontvreemd.

DRONKEN BROMFIETSER PROBEERT TE VLUCHTEN ('s-Hertogenbosch)

Van vrijdag op zaterdag heeft een 18-jarige bromfietser op de Mathildastraat in zijn woonplaats geprobeerd te vluchten voor de politie. De man ging er met grote snelheden over het voetgangersgebied in het centrum vandoor. Uiteindelijk is hij op het Tweede Korenstraatje aangehouden nadat hij was gevallen. Onderweg bleek hij nog een paar voetgangers te hebben geschampt. De jongen bleek teveel alcohol te hebben genuttigd. Hij is aangehouden en zijn bromfiets is voor technisch onderzoek inbeslaggenomen. In alle gevallen wordt proces-verbaal opgemaakt.

INBREKER AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Zondagmorgen is op de Sint Janssingel in 's-Hertogenbosch een 34-jarige Bosschenaar aangehouden als verdacht van een inbraak bij een restaurant aan de Schapenmarkt in zijn woonplaats. De man zat te slapen op een bankje en had diverse goederen tussen de benen liggen. Een voorbijganger vond dit nogal vreemd en waarschuwde de politie. Terplaatse bleek dat de goederen afkomstig waren uit een restaurant. Op dat moment kwam een melding binnen dat er was ingebroken in een restaurant aan de Schapenmarkt. De man is aangehouden en ingesloten. Bij zijn fouillering bleek de man snoepgoederen, geld, pasjes etc. bij zich te hebben. De goederen zijn inbeslaggenomen. Hij heeft inmiddels bekend.

EIGENAAR GAAT FIETSENDIEF ACHTERNA ('s-Hertogenbosch)

Van zaterdag op zondag hoorde een 46-jarige bewoner van de Gregoriussingel in 's-Hertogenbosch dat zijn fiets achter zijn woning werd gestolen. Hij schoot snel een paar kleren aan en ging de dader achterna. Terhoogte van het Zuiderpark wist hij de dief te achterhalen en sommeerde hem de fiets terug te geven. De fietsendief gaf het slachtoffer een klap op zijn oog. De 46-jarige man deelde vervolgens ook een paar klappen uit en wist zijn fiets weer te bemachtigen. De dader kon er helaas vandoor gaan.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND ('s-Hertogenbosch)

Zondagmorgenvroeg is op de Van Paesschenstraat in 's-Hertogenbosch een uitgebrande Suzuki aangetroffen. Het voertuig is vermoedelijk zaterdagavond ontvreemd aan De Hovel in Middelrode.