Politiebericht Drenthe

10:25 maandag 26 juli 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 06 53 23 80 59

Wezuperbrug, auto te water
Reed gisteravond omstreeks 18.45 uur een 18-jarige vrouw uit Assen met haar auto over de weg Oranjekanaal NZ in de richting van Westerbork. Op die weg was een nieuwe splitlaag aangelegd en borden geplaatst van max snelheid 30 km. Toen zij remde kwam zij in de slip eb botste tegen een boom waarna zij in het water terecht kwam. Kordaat optreden van haar inzittende vriend zorgde er voor dat beiden heelhuids uit de auto konden komen. De auto werd zwaar beschadigd door een berger uit het kanaal gehaald. Beide inzittenden liepen geen letsel op.

Meppel, fietser onderuit
Ging door nog onbekende oorzaak een vrouw op haar fiets onderuit op de Blankensteinweg waardoor zij gewond raakte. Zij werd per ambulance overgebracht naar het Diaconessenziekenhuis in Meppel. Verdere gegevens ontbreken.

Beilen, slechte start vakantie
Reed gisteravond omstreeks 20.00 uur, een 43-jarige man uit Stadskanaal met zijn gezin in een auto over de A 28 op weg naar zijn vakantiebestemming in Zuid-Frankrijk. Ter hoogte van Beilen kreeg hij een klapband van zijn caravan die een groot gat veroorzaakte in de wielkast en twee kasten in de caravan. Door deze gaten viel een groot deel van het meegenomen proviand naar buiten hetgeen een grote ravage op de weg veroorzaakte. De wegenwacht wisselde het wiel en adviseerde het echtpaar eerst naar huis te rijden om de caravan te repareren. Dit advies werd opgevolgd waarna men terugkeerde naar Stadskanaal.

Rogat, waterskiën achter auto's

Kwam gistermiddag informatie bij de meldkamer dat mensen zich aan het voorbereiden waren op waterskiën achter een auto over de Hoogeveense vaart. Ter plaatse die mensen aangetroffen en de ski's lagen al klaar in de berm. Hen uitgelegd dat dit spelletje op die manier verboden is en hen gewaarschuwd niet op deze wijze te gaan waterskiën omdat dan bekeurd zou gaan worden. Toen de politie-agenten verder reden kwamen zij een auto tegen die tegen de rijrichting in reed. Hij reed namelijk met beide linkerwielen van zijn auto door de berm en trok een waterskiër voort. Dit rijgedrag is o.a. gevaarlijk voor de vele fietsers die momenteel in Drenthe rondrijden. Ook hier werd waarschuwend opgetreden, de volgende keer zal er bekeurd worden. De betrokken waren van mening dat deze manier van waterskiën door de politie gedoogd werd en nu is het hun duidelijk geworden dat dit absoluut niet waar is.

Hoogeveen, inbraak
Werd gistermiddag ontdekt dat ingebroken was in een gebouw aan de Voltastraat. Een toegangshek werd vernield en aan de achterzijde van het pand werd een raam verbroken. Binnen werd kasten, laden en postpakketten doorzocht maar nog niet kon wordeen vastgesteld of er iets is weggenomen. In het bedrijf was het een grote chaos. Omdat er geen omwonenden zijn leverde een buurtonderzoek tot heden niets op.

Hoogeveen, mishandeling
Werd gisteravond aan het Zuiderkruis een 14-jarig meisje door een ander meisje op haar neus geslagen waardoor die mogelijk gebroken werd. Pesterijen zijn vermoedelijk de oorzaak van de mishandeling. Het meisje werd behandeld in het ziekenhuis en moet nog terugkomen voor nader onderzoek. De identiteit van de dader is vermoedelijk bekend, zij zal nog worden verhoord.

Dalen, raam ingegooid
Werd gisteravond een raam ingegooid bij een woning aan de Ballandstraat, vermoedelijk met een bierflesje. Later werd in zijn woning een 46-jarige man uit Dalen aangehouden als verdacht van deze vernieling. Ook bedreigde hij de bewoners alsmede de politie-agenten die hem aangehouden hadden. Omdat hij ook nog terzake een andere vernieling gehoord moet worden is hij ingesloten aan het bureau in Hoogeveen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe