ABN AMRO verwacht sterke winststijging

Datum nieuwsfeit: 26-07-1999

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
26 juli 1999

ABN AMRO VERWACHT STERKE WINSTSTIJGING OVER EERSTE HALFJAAR 1999

Tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van ABN AMRO Holding N.V. op 6 mei jl. heeft Mr P.J. Kalff, voorzitter van de Raad van Bestuur, medegedeeld dat het jaar 1999 goed was begonnen, en daarbij tevens de haalbaarheid van de financiële doelstellingen van de bank nog eens herbevestigd.

Thans deelt ABN AMRO mede dat zij over het eerste halfjaar 1999 een sterke stijging van de nettowinst ten opzichte van het goede eerste halfjaar 1998 zal laten zien. Deze positieve resultatenontwikkeling, waaraan door alle divisies van de bank werd bijgedragen, is ondermeer het gevolg van de gunstige omstandigheden op de financiële markten, de verbeterde situatie in Azïe, een goede ontwikkeling bij Banco Real en de uitstekende kwaliteit van de kredietportefeuille.

De halfjaarcijfers van ABN AMRO Holding N.V. zullen worden gepubliceerd op 19 augustus 1999, om 08.00 uur (lokale tijd).

Perscontacten:
Drs. J.A.J. Prast

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend