Nieuwe Compaq Aero 8000 handheld pc professional

Datum nieuwsfeit: 26-07-1999

Eerste handheld pc professional met ingebouwde smart card technologie voor optimale beveiliging van bedrijfsgegevens

Nieuwe Compaq Aero 8000 is mobiele en gebruikersvriendelijke handheld pc professional

Gouda, 26 juli 1999 - Vandaag wordt in Nederland de nieuwe Compaq Aero 8000 Handheld PC Professional (H/PC Pro) geannonceerd. Dit is de eerste handheld pc die beschikt over ingebouwde Smart Card-technologie, waarmee gebruikers op een veilige manier toegang krijgen tot bedrijfsgegevens. De Compaq Aero 8000 is het eerste H/PC Pro model van een reeks mobiele pc's die gebaseerd zijn op het Windows CE besturingssysteem. Andere producten zijn de Compaq Aero 2100 palmtop pc's en de Compaq C-Series handheld pc's.

De Compaq handheld pc professional is voorzien van een 10-inch kleurenscherm en ondersteunt een resolutie van 800 x 600 bij 256 kleuren (SVGA). Er wordt gebruik gemaakt van een snelle 128-MHz processor, standaard 16-MB SDRAM geheugen (maximaal uitbreidbaar tot 64 MB) alsmede een geïntegreerd 56K (V.90) modem. Dankzij het grote, ergonomische toetsenbord (95% full-size toetsenbord) kunnen gegevens en/of teksten gemakkelijk worden ingevoerd. Het product weegt slechts 1,3 kg en biedt tot maximaal 12 uur accu-werktijd.

De Compaq Aero 8000 Serie is bestemd voor zakelijke mobiele gebruikers in bijvoorbeeld de medische sector, de logistieke branche of de bank- en verzekeringsmarkt waar specifieke oplossingen vaak een centrale rol spelen (o.a. met software van Citrix, Futuresoft, Siebel, Oracle). Op de tweede plaats is het product bestemd voor mobiele gebruikers die af en toe onderweg zijn en direct gebruik willen maken van e-mail, agenda's, adressen, eenvoudige synchronisatie en kantoorapplicaties. Deze gebruikersgroep heeft onderweg geen volledige notebook-functionaliteit nodig.

Lage Total Cost of Ownership
De Compaq Aero 8000 Serie kent unieke Compaq Client Management-voorzieningen op het gebied van Asset Management en Security Management, die bijdragen aan het verlagen van de Total Cost of Ownership.

Netwerkbeheerders kunnen met Asset Management een elektronische inventarisatie maken van de Compaq handheld pc pro in een netwerkomgeving. Ook kunnen zij op afstand informatie opvragen over eigenschappen van het product. Fysieke inspectie is hierdoor niet nodig. Security Management draagt bij aan de beveiliging en integriteit van de informatie van de gebruiker. De Compaq Aero 8000 H/PC Pro is voorzien van een unieke, ingebouwde SmartCard reader/writer met een standaard 3 KB Smart Card. Indien gewenst, kan het product zodanig worden ingesteld dat opstarten niet mogelijk is zonder de specifieke Smart Card te gebruiken of een wachtwoord in te stellen.

Software
De Compaq Aero 8000 handheld pc pro is voorzien van het besturingssyteem Microsoft Windows CE 2.11 met Pocket Word, Pocket Excel, Pocket PowerPoint, Pocket Outlook, Pocket Internet Explorer en Pocket Access. De Compaq Aero 8000 synchroniseert automatisch de gegevens naar een desktop pc.

Met behulp van de River Run Software Group, beschikt de Compaq Aero 8000 over volledige synchronisatiemogelijkheden voor e-mail, agenda en contactgegevens voor Lotus Notes- en Novell GroupWise-servers, alsmede voor Microsoft Exchange servers. De Compaq Aero 8000 Serie kan eveneens als "thin-client" worden ingezet door gebruik te maken van Citrix software (standaard op ROM). Futuresoft software stelt mobiele gebruikers met de Compaq Aero 8000 H/PC Pro in staat om via terminal emulatie naar het host systeem toegang te verkrijgen tot corporate mainframes (Tandem, Digital, IBM, UNIX). Met Oracle Lite(tm) software verkrijgt de mobiele professional databasefunctionaliteit op de Compaq Aero 8000 en kan de gebruiker bijvoorbeeld grote hoeveelheden gegevens verzamelen en verwerken.

Prijzen, beschikbaarheid, service en ondersteuning De Compaq Aero 8000 is per eind juli 1999 beschikbaar op de Nederlandse markt voor een richtprijs van f 2.300,00 (excl. BTW). Meer informatie over de Compaq Aero 8000 Serie en andere Windows CE-gebaseerde producten van Compaq is te vinden op www.compaq.nl. De Compaq Aero 8000 is voorzien van 1 jaar wereldwijde garantie.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

- Einde persbericht -
Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Judy van Kamperdijk 0182 - 565910 of 06 - 53755093, e-mail: (judy.vankamperdijk@compaq.com)
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel 023 - 5628208, e-mail: (perlitaf@monogram.nl)