Politiebericht Drenthe

16:51 maandag 26 juli 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 06 53 23 80 59

Zuidwolde, aanhouding autodief
Werd vanmorgen in de berm van de N48 in Zuidwolde een auto aangetroffen die als gestolen stond vermeld. Op 22 juli jl. was de auto weggenomen in Nieuwleusen. De auto werd naar het bureau vervoerd. Later op de ochtend werd in de omgeving van het klaverblad een man aangetroffen die daar liep met een jerrycan met diesel. Hij zei dat hij op weg was nar Ommen. Nadat deze 30-jarige man uit Assen was aangehouden werden bij hem de autosleutels alsmede het kentekenbewijs van de gestolen auto aangetroffen. Hierna verklaarde hij de auto gekocht te hebben van een hem onbekend persoon. Nadat hij gehoord is over de diefstal is hij in vrijheid gesteld. De auto gaat terug naar de eigenaar.

Norg, diefstal aanhangwagen met aggregaat
Deed vanmorgen een 30-jarige man uit Drachten aangifte van een splinternieuwe aanhangwagen met daarop een aggregaat. De combinatie werd gestolen vanaf de kermis in Norg aan de Brink en heeft een waarde van f 30.000,-.

Havelte, inbraak in brugwachterskeet
Werd vanmorgen aangifte gedaan door een man uit Wapserveen dat was ingebroken in de brugwachterskeet aan de Lokweg. Weggenomen werd een radio en een ventilatorkachel. De schade is onbekend.

Eelde-Paterswolde, diefstal emmers
Deed vanmorgen een 29-jarige man uit Eelde-Paterswolde aangifte van diefstal van ruim 4000 emmers vanaf zijn bedrijf dat is gevestigd in de bloemenveiling. De diefstal is in de afgelopen gepleegd. Het bedrijf is gedupeerd voor ruim f 60.000,-. De emmers stonden op wagens en waren beveiligd met kettingen en sloten. Deze werden geforceerd.

Oranje, inbraak container
Werd een container aan het oranjekanaal opengebroken waarna er gereedschap uit werd weggenomen. De container is van een bedrijf uit Meppel dat is gedupeerd voor ruim f 4.000,-. Een 46-jarige man uit Leeuwarden deed aangifte namens het bedrijf.

Coevorden, fietsongeval
Reed vanmiddag een 14-jarige jongen uit Coevorden met zijn fiets over het fietspad langs de Esschenbruggerdijk waarbij hij van het talud af fietste om op de weg te komen. Hij buitelde daarbij over de kop en smakte op het asfalt. Hij werd afgevoerd naar het ziekenhuis in Hardenberg, letsel onbekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe