Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 26-07-1999

Maandag 26 Juli

VROUWENMISHANDELING ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond is een 27-jarige Bosschenaar op de Van Grobbendoncklaan in 's-Hertogenbosch aangehouden als verdacht van mishandeling van zijn 29-jarige vriendin. De man en de vrouw fietsten na cafébezoek, waar de alcohol rijkelijk had gevloeid, naar huis en kregen onenigheid met elkaar. De man ging plotseling door het lint en greep al fietsend zijn vriendin bij haar keel waardoor zij ten val kwam. Hij sprong boven op haar en kneep haar keel dicht en sloeg haar een aantal malen. Op een gegeven moment kreeg de vrouw kans om op te staan. De politie arriveerde terplaatse en hield de Bosschenaar aan. Hij is voor nader onderzoek ingesloten. De vrouw liep verwondingen op aan haar arm en jukbeen.

DRUGGEBRUIKERS BEKEURD ('s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag zijn op de Barbaraplaats in 's-Hertogenbosch een 43-jarige gebruiker uit Sint-Michielsgestel en een 38-jarige gebruikster uit Veghel bekeurd. Het tweetal gebruikte drugs en hield zich hinderlijk op voor de toegangsdeur van een appartementencomplex.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond is vanaf een parkeerterrein aan de Hekellaan in 's-Hertogenbosch een groene Opel Kadett Hatchback met kenteken PS-62-SK ontvreemd.

DRONKEN AUTOMOBILIST ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag hebben surveillerende agenten op de op de Hofstedenlaan in 's-Hertogenbosch een 47-jarige Bosschenaar stomdronken achter het stuur van zijn auto vandaan gehaald. De man nam aanvankelijk met zeer veel moeite een bocht en toen hij moest stoppen reed hij bijna een voortuin in. De verdachte wilde in eerste instantie na een verzoek daartoe niet uit zijn auto komen, hij is hierbij een handje geholpen. Uit de ademanalyse bleek dat de man ruim boven de twee promille alcohol in het bloed had. De verdachte is aangehouden, zijn rijbewijs is ingevorderd en proces verbaal is opgemaakt.

FL. 390,= GELDBOETE VOOR RIJDEN ONDER INVLOED ( Haarsteeg)

Van zondag op maandag is een 39-jarige automobilist uit Hedikhuizen op de Heusdenseweg in Haarsteeg betrapt op het rijden onder invloed. Hij kreeg een rijverbod en een geldboete van Fl. 390,=.

BEDRIJFSINBRAAK (Drunen)

Van zondag op maandag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Huub van Doorneweg in Drunen. Toegang is verkregen door het vernielen van een ruit. Uit de kantoorruimte van het pand is een onbekend geldbedrag ontvreemd.

SPLINTERNIEUWE AUTO'S ONTVREEMD ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag zijn vanaf een opslagterrein aan de Pomphoekweg in 's-Hertogenbosch drie splinternieuwe auto's ontvreemd. Het betrof een drietal VW Golfs in de kleuren groen (2x) en blauw. De totale waarde van de auto's bedroeg ongeveer Fl. 120.000,=. De auto's, eigendom van een autobedrijf aan de Balkweg, waren nog niet voorzien van een kenteken. Hoe de auto's exact konden worden weggenomen is nog niet bekend.