Fusie Groninger Bondsspaarbanken Groep en SNS bank

Datum nieuwsfeit: 26-07-1999

Fusieonderzoek Samenwerkende Groninger Bondsspaarbanken Groep N.V. en SNS bank Nederland N.V. succesvol afgerond

De Samenwerkende Groninger Bondsspaarbanken Groep N.V. en SNS bank Nederland N.V. hebben definitief tot een fusie besloten. Dit is het resultaat van het op 1 juni jongstleden aangekondigde onderzoek naar een integrale samenwerking tussen de beide banken. De fusie zal met terugwerkende kracht per 1 juli 1999 worden geëffectueerd.

De Samenwerkende Groninger Bondsspaarbanken Groep is een in 1992 gevormd samenwerkingsverband tussen in Appingedam, Grijpskerk en Middelstum gevestigde bondsspaarbanken. De Groep kent een balanstotaal van ƒ 460 miljoen en beschikt thans over 11 kantoren in Noord- en Noordwest-Groningen. Er zijn 64 medewerkers werkzaam. SNS bank Nederland N.V. omvat 7 regionale banken, waaronder de in Noord-Nederland werkzame SNS bank Groningen-Friesland-Drenthe N.V. In de provincie Groningen heeft deze circa 35 vestigingen. Het kantorennet van beide banken sluit nauw op elkaar aan. De samenwerking zal dan ook gerealiseerd worden door een integratie van de activiteiten en de vestigingen van de Samenwerkende Groninger Bondsspaarbanken Groep in SNS bank Groningen-Friesland-Drenthe. De fusie heeft geen nadelige gevolgen voor de werkgelegenheid bij de beide instellingen.