Software AG kiest JWatch als debugger voor Bolero

Datum nieuwsfeit: 26-07-1999

Software AG kiest JWatch® van AverStar als debugger voor Bolero

Gebruikers van Bolero krijgen debugging mogelijkheden bij het bouwen van toepassingen voor electronic business

Brussel, 26 juli 1999 - Software AG, wereldwijd een van de grootste producenten van systeemsoftware, autoriseerde JWatch van AverStar als de op Java gebaseerde debugger voor Bolero, Software AG's ontwikkelomgeving voor electronic business. JWatch zal aan Bolero de mogelijkheid bieden om gelijktijdig verschillende Java-toepassingen die op diverse systemen draaien -een typisch gegeven in de applicaties voor elektronisch zakendoen- te debuggen.

Peter Mossack, Vice President Research en Development van Software AG, zei: "Aan onze te verwachten versie van de Bolero ontwikkelomgeving voor het Java-platform voorziet Software AG volledige debugging door de applicaties op het niveau van de broncode van fouten te zuiveren door middel van een geïntegreerde versie van de bekende debugger JWatch. Software AG opteerde voor de technologie van JWatch van AverStar omdat het een hele reeks karakteristieken heeft die voldoen aan de verschillende soorten toepassingen die ondersteund worden door Bolero."

"Tools zoals JWatch en Bolero liggen mee aan de grondslag van de groei van de Java-technologie," zei Gina Centoni, Director voor Java product marketing bij Sun Microsystems. "We vinden het voortreffelijk dat firma's als AverStar en Software AG sterke software voor het Java-platform uitwerken."

"JWatch werd ontworpen om grote toepassingen die over de volledige onderneming verspreid zijn, te debuggen. Ons product past goed bij Bolero dat ontworpen is om grote applicaties voor electronic business te bouwen," aldus Ron Kole, Vice President voor Distributed IT Solutions bij AverStar. "Het doet ons plezier dat JWatch onderdeel wordt van de Bolero Application Factory."

Over Jwatch (www.jwatch.com) JWatch brengt simultane debugging over meerdere processen en virtuele machines heen. De software debugt lokaal en op afstand en kan met of zonder broncode debuggen. Daarmee helpt JWatch ontwikkelaars om echte enterprise toepassingen te bouwen en te integreren. JWatch laat de gebruikers RMI-processen en Java-servlets debuggen. Omdat JWatch flexibel omgaat met zijn doelsystemen, wordt hij ook gebruikt om ingebedde Java virtuele machines voor technologische systemen te debuggen.

Over Bolero Bolero is de object-georienteerde ontwikkel- en deployeringsomgeving van Software AG voor op componenten gebaseerde toepassingen op het Java-platform. Bolero spitst zich toe op het bouwen van softwarecomponenten voor operationele zakelijke toepassingen op servers. Dat onderscheidt Bolero van de grote meerderheid van de op Java gebaseerde ontwikkeltools. Het ondersteunt namelijk een totaal nieuw transactie concept voor zowel op database georiënteerde Bovendien biedt Bolero interfaces om applicaties in Java te integreren met bestaande toepassingssystemen door middel van gedistribueerde component models zoals DCOM, Corba en binnenkort Enterprise Java Beans.

Over AverStar, Inc. ( www.averstar.com ) AverStar produceert en valideert software voor de overheid en bedrijven. Het bedrijf telt 1.800 werknemers en levert betrouwbare producten en diensten voor burgerlijke overheden, de ruimtevaart, defensie en ondernemingen. AverStar heeft 35 kantoren in de Verenigde Staten; het hoofdkwartier is gevestigd in Burlington, Massachusetts.

Over Software AG ( www.softwareag.com ) Software AG heeft haar hoofdkantoor in het Duitse Darmstadt en is met ruim 2.200 werknemers en een omzet van 626 miljoen DEM in 1998 een van 's werelds grootste softwarebedrijven. Haar producten worden in meer dan 90 landen gebruikt. Software AG is leidinggevend op het gebied van integratie technologie: haar producten en diensten ondersteunen de naadloze integratie van transactie-georiënteerde bedrijfskritische applicaties op uiteenlopende platforms, van mainframe, OpenVMS, AS/400, UNIX en Windows NT tot en met het Web. De technologische expertise van Software AG is gebaseerd op drie productdomeinen: de transactiesystemen Adabas (database management systeem) en Natural (tools voor de ontwikkeling van commerciële toepassingen), de integratiesystemen van bedrijfstoepassingen EntireX (middleware) en systemen voor elektronisch zakendoen Bolero (de toepassingsontwikkelomgeving voor e-business) en Tamino (de informatie server). Ongeveer een derde van de omzet van de firma wordt gerealiseerd door professional services. Software AG staat sinds april 1999 genoteerd op de aandelenbeurs van Frankfurt (met identificatienummer 724260 / SOWG.F).

Software AG Mevr. Dominique Reyniers Plejadenlaan 11 B-1200 Brussel
Telefoon +32 (0)2 777 03 25
Fax +32 (0)2 771 99 63 e-mail: (dominique_reyniers@softwareag.com)

Journalisten NewsEngine, Frank Van den Bossche, Museumstraat 2, B-2000 Antwerpen,
Telefoon: +32 (0)3 237 23 24, fax +32 (0)3 237 23 25, e-mail: (frank@newsengine.be)

JWatch is a registered trademark of AverStar, Inc. Bolero is a registered Trademark of Software AG. Sun, the Sun logo, Sun Microsystems, and Java are trademarks or registered trademarks of Sun Microsystems, Inc. in the United States and other countries.

Hinke de Koning Communicatie
Postbus 210 3240 AE Middelharnis