Baan ontvangt kredietfaciliteit van USD 75 miljoen

THE BAAN COMPANY NV

Baan ontvangt kredietfaciliteit USD 75 miljoen

Baan Company ontvangt kredietfaciliteit ter waarde van $75 miljoen

Barneveld, Nederland en Reston (Virginia, VS) - 27 juli 1999 -- Baan Company N.V. (AEX: BAAN; Nasdaq: BAANF) heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf een overeenkomst heeft getekend met een groep toonaangevende banken voor een doorlopend krediet ter waarde van $75 miljoen. De groep bestaat uit twee Europese banken: ABN AMRO Bank en Deutsche Bank, en een Amerikaanse bank: Barclays Capital.

Deze nieuwe faciliteit vervangt een kredietlijn uit 1996 van 40 miljoen gulden ($18,7 miljoen) door ABN AMRO. Op het ogenblik wordt door Baan geen beroep gedaan op deze kredietfaciliteit.

'Wij zijn zeer ingenomen dat wij met deze banken werken', aldus Chief Financial Officer Jim Mooney. 'Het zijn drie vooraanstaande, internationale banken en sterke financiele partners, die Baan in de komende jaren zullen helpen met een verdergaande groei van het bedrijf.'

Baan Company

Baan Company (ASE: BAAN; Nasdaq: BAANF), opgericht in 1978, is wereldwijd een van de toonaangevende leveranciers van enterprise business software. Baan levert een totaalpakket van 'best-in-class' softwarecomponenten voor front-office, corporate-office en back-office automatisering. Baan ondersteunt op unieke wijze het proces van voortdurende bedrijfsoptimalisatie, met producten die snel kunnen worden geïmplementeerd en gebruikt, en die op flexibele wijze kunnen worden aangepast aan veranderingen. Dankzij de 'evergreen' producten van Baan kunnen klanten sneller inspelen op de veranderende behoeften van hun klanten, en wel door optimaal beheer van real-time informatie in de totale 'value chain'.

De hoofdkantoren van Baan Company bevinden zich in Barneveld en Reston (Virginia, VS). Op het World Wide Web vindt u Baan op de site: www.baan.com.

---

Dit persbericht bevat uitspraken over de toekomst, in de betekenis die daaraan wordt gegeven in de gewijzigde Securities Exchange Act van 1934. De werkelijke resultaten kunnen daarom substantieel afwijken van de uitspraken en verwachtingen die zijn verwoord in dit persbericht. Voor risico's en onzekerheden ten aanzien van de bedrijfsvoering van Baan Company kunnen onder andere de publicaties Form 6-K en Form 20-F, die door Baan zijn gedeponeerd bij de U.S. Securities and Exchange Commission, worden geraadpleegd.

'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van Baan Company, en elk bedrijf, elk product en elke dienst die in dit bericht wordt genoemd met de naam 'Baan', is een handelsmerk en/of het eigendom van Baan Company. Alle overige bedrijfs-, product- en servicenamen die in dit bericht worden genoemd, kunnen handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn van de betreffende houders.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

(voor Investor Relations)
Mark Wabschall of David Spille
Telefoon: +1.703.467.3201 en +31 (0)342 42.8609 Email: (dspille@baan.com)

(voor media)
Baan Company
Ronald Florisson, Vice President of Corporate Communications Telefoon: +31(0)342 42.8786 (Europa) of +1 703-467-3000 (Noord-Amerika)

27 jul 99 08:47