EMC komt met 'direct disk-to-tape' backup-oplossing voor NT

Datum nieuwsfeit: 27-07-1999

P E R S B E R I C H T

EMC komt met eerste 'direct disk-to-tape' backup- en restore-oplossing voor Windows NT-gegevens

Nieuwe software helpt organisaties bij de gecentraliseerde backup van gegevens op Windows NT-systemen

Nieuwegein, 27 juli 1999 - EDM Symmetrix Connect, de krachtigste configuratie van EMC Data Manager (EDM) voor de zeer snelle en flexibele backup en restore van zakelijke gegevens, ondersteunt nu ook Windows NT. Als marktleidende leverancier van software en diensten van bedrijfsbrede informatie-opslag stelt EMC gebruikers van deze oplossing nu ook in staat om centraal opgeslagen Windows NT-gegevens veilig te stellen, zonder dat hierbij de CPU, de server of het netwerk worden belast.

De centralisatie van de backup- en restore-functies verschaft organisaties de mogelijkheid om aanzienlijk te besparen op de aanschafkosten voor backup-apparatuur, alsmede op administratie- en beheerskosten. EMC biedt dezelfde backup- en restore-functionaliteit al twee jaar voor

Veel organisaties zien zich tegenwoordig geconfronteerd met een explosief toenemende hoeveelheid Windows NT informatie die on-line beschikbaar moet zijn. Zo constateerde Dataquest in een rapport van oktober 1998 dat opslagfuncties zoals voorheen voornamelijk traditionele besturingssystemen voor rekencentra boden, nu de meest gevraagde functies zijn voor de ondersteuning van Windows NT-omgevingen. Daarbij gaat het om data-integriteit, disaster recovery en het maken van backups terwijl de applicaties online blijven. Het ontbreken van geavanceerde, krachtige backup-oplossingen heeft tot nu toe de hoeveelheid opslag die kon worden gekoppeld aan Windows NT-servers beperkt. EMC biedt nu met EDM Symmetrix Connect een zeer snelle, centrale backup- en restore-oplossing voor geconsolideerde Windows NT-gegevens. Deze oplossing stelt terabytes aan informatie op meerdere Symmetrix-systemen met een snelheid van honderden gigabytes per uur veilig en biedt daarmee een exponentiële snelheidswinst ten opzichte van IP-netwerken. Dankzij de nauwe integratie met EMC's oplossingen voor bedrijfscontinuïteit, waaronder EMC TimeFinder en Symmetrix Remote Data Facility, kan EDM Symmetrix Connect backup-taken uitvoeren zonder enige invloed op de operationele werkzaamheden.

EMC heeft EDM tevens uitgebreid met ondersteuning voor ADIC Scalar 1000 tape-bibliotheken, IBM Magstar en Quantum DLT tape-drivers en ADIC Scalar 218 tape-bibliotheken met Quantum DLT tape-drives. Daarnaast ondersteunt EDM nu ook de partitionering van Sony Petasite library drives via auto-configuratie. Gebruikers kunnen hierdoor verschillende drives reserveren voor verschillende EDM-systemen die aan dezelfde tape-library zijn gekoppeld.

EDM
EDM is een gecentraliseerde, krachtige backup- en restore-oplossing voor open systemen. Deze oplossing voorziet in EMC software, hardware en professionele diensten. EDM-configuraties bestaan uit:

1. EDM Symmetrix Connect, een 'direct disk-to-tape' oplossing voor de zich bevinden op Symmetrix-systemen, met een snelheid van honderden gigabytes per uur;

2. EDM Symmetrix Path, een oplossing die zorgt voor de open, zeer hoge snelheden. Dit kunnen gegevens zijn die zich zowel op Symmetrix-systemen, als op andere systemen bevinden;
3. EDM Enterprise Network, een online, op netwerken gebaseerde EDM-oplossing voor de gelijktijdige backup en restore van gegevens op de andere besturingssystemen.

Beschikbaarheid
Alle in dit bericht aangekondigde nieuwe mogelijkheden voor EDM zijn per direct beschikbaar.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op www.emc.com/.

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Rob Venstra of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Berith Selling (e-mail: (beriths@monogram.nl)) of Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).