Aansluiting Hummingbird bij Red Hat Linux ontwikkeling

Datum nieuwsfeit: 27-07-1999

HUMMINGBIRD SLUIT ZICH AAN BIJ RED HAT'S LINUX ONTWIKKELPROGRAMMA

Toronto, Canada, 21 juli 1999 - Hummingbird Communications Ltd, een toonaangevend ontwikkelaar van enterprise connectivity software, heeft bekendgemaakt zich te hebben aangesloten bij het Independent Software Vendor (ISV) programma van Red Hat, Inc. Hummingbird zal samen met Red Hat marketing-activiteiten opzetten voor besturingssystemen met open broncode. De nieuwe overeenkomst geeft Linux-gebruikers gemakkelijk toegang tot alle 'fat client'-connectivity producten van Hummingbird, zoals Exceed, HostExplorer, NFS Maestro Server, NFS Maestro Client, NFS Maestro Gateway en NFS Maestro Solo. Omgekeerd krijgt Hummingbird door de samenwerking een betere toegang tot de Linux-markt.
Red Hat en Hummingbird zullen beginnen met enkele belangrijke marketing-activiteiten, die de kracht en de voordelen moeten illustreren NFS-oplossingen van Hummingbird.

Hummingbird had zich op de professionele markt al een goede naam verworven met connectivity software voor UNIX, onder andere door werkstations van De snel groeiende interesse voor Linux (- in 1998 reeds op 17% van alle nieuwe servers - een stijging van 212% in een jaar -) en de belangrijke plaats die Red Hat in de verbreiding van Linux inneemt, zullen voor de gezamenlijke activiteiten een forse stimulans betekenen. Volgens marktanalisten is Linux het snelst groeiende server-operating systeem van dit moment. Medio 1999 zijn er meer dan 10 miljoen Linux-gebruikers in de gehele wereld.
Hummingbird en Red Hat bieden de markt de betrouwbaarheid en stabiliteit die ondernemingen van hun Linux-omgeving eisen.

Over Hummingbird
Hummingbird Communications Ltd. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt terminal emulatie-oplossingen. Daarnaast is er een tweede productlijn, Business Intelligence. De producten van Hummingbird worden over de hele wereld verkocht en ondersteund door geautoriseerde wederverkopers in meer dan 40 landen. Het bedrijf is gevestigd in North York, Ontario, Canada en heeft kantoren in Mountain View (Californie), Washington DC, Raleigh (North Carolina), Sydney (Australie), Geneve (Zwitserland), Munchen (Duitsland), Parijs (Frankrijk), Wokenham (Groot-Brittannie), Wavre (Belgie) en Amsterdam (Nederland).
Nadere informatie over Hummingbird is te verkrijgen op Internet, www.hummingbird.com

Voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie C.V., Anne Breimer, tel: (+31) 70
- 3512464, email: anne@berg-kleijn.nl
Hummingbird Communications Ltd., Rene Hazejager, tel: (+31) 20 - 3120662, email: (rene@hummingbird.nl)