HP introduceert Jetdirect Connectivity Card

Datum nieuwsfeit: 27-07-1999

HP JETDIRECT CONNECTIVITY-CARD KOPPELT HP LASERJET VIA USB, SERIAL EN LOCALTALK

Amstelveen, 27 juli 1999 - Hewlett-Packard heeft zijn HP JetDirect printserver-serie uitgebreid met de HP JetDirect Connectivity Card voor USB, Serial en LocalTalk.
De HP JetDirect Connectivity Card biedt de mogelijkheid HP LaserJet-printers te gebruiken in combinatie met een groot aantal verschillende systemen, waaronder iMacs en Unix-systemen.

Na eenvoudige installatie kunnen gebruikers elke HP LaserJet printer met een EIO (Enhanced Input/Output)-aansluiting inpluggen op PC's in gemengde en zelfs
niet-netwerkomgevingen. Met deze Connectivity Card sluit HP aan op een groeiende vraag naar aansluitingsmogelijkheden via bijvoorbeeld een USB-interface. Van thuismarkt tot de grotere kantooromgevingen.

Gebruik van een USB-interface maakt niet alleen aansluiting mogelijk van PowerMacs en Windows 98 PC's, maar staat ook toe dat er verschillende randapparaten tegelijkertijd kunnen worden verbonden. Zo kunnen gebruikers van één PC of werkstation tegelijkertijd bijvoorbeeld printers, scanners en digitale camera's aansturen.

Met de HP JetDirect Connectivity Card kan behalve via USB ook op een eenvoudige manier verbinding worden gemaakt met andere clients of hosts, met LocalTalk- poorten.

Alle drie interfaces (USB, Serial en Local Talk) kunnen met de HP JetDirect Connectivity Card gelijktijdig worden ingezet, zonder prestatieverlies van de PC -of printer. Printopdrachten worden automatisch in de wachtrij van het 2 MB-geheugen van de HP jetDirect Connectivity Card gezet. De PC wordt daardoor minder belast.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties