Koninklijke Volker Wessels Stevin breidt uit in Duitsland

Koninklijke Volker Wessels Stevin

Rotterdam, 27 juli 1999

Koninklijke Volker Wessels Stevin breidt uit in Duitsland

Koninklijke Volker Wessels Stevin nv heeft met de overige aandeelhouders van FC Trapp AG Bauunternehmung in Wesel overeenstemming bereikt over de versnelde uitbreiding van de deelname in Trapp tot 75% (thans 25%) in plaats van de oorspronkelijk voorziene fasegewijze uitbreiding.
Tegelijkertijd heeft KVWS een optie verworven op de resterende 25% van de aandelen.
Volker Wessels Stevin heeft hiertoe besloten nadat met de overige aandeelhouders en de financiers overeenstemming was bereikt over de financiële herstructurering bij Trapp.

De samenwerking tussen Trapp en onze eigen bedrijven ontwikkelt zich naar verwachting. De uitbreiding geeft de mogelijkheid om de samenwerking met de eigen Duitse bedrijven verder te intensiveren.

De reeds in gang gezette reorganisatie, mede als gevolg van de noodzakelijke herstructurering bij Trapp, zal versterkt worden doorgevoerd.

De uitbreiding van de deelname in Trapp zal in het lopende jaar slechts een beperkte invloed hebben op het concernresultaat van Volker Wessels Stevin.

Verder is in verband met uitbreiding van de bestaande woningbouwactiviteiten van Volker Wessels Stevin (Kondor Wessels Deutschland) een nieuwe vestiging in München opgericht. In die stad zijn in samenwerking met een lokale ontwikkelingspartner vier woningbouwprojecten (totaal circa 60 eenheden) succesvol van start gegaan.